Предложение за преработване на задвижващите системи за Формула 1, така че да бъде достигната мощност от 1000 к.с., ще бъде разглеждано на следващата среща на Стратегическата група. То е резултат от събирането на представители на производителите на двигатели, които работят понастоящем в спорта. Смята се, че увеличаването на мощността ще направи болидите по-трудни за управление и от там – състезанията по-интересни за феновете.
Производителите на мотори и представителите на ФИА били благосклонно настроени към идеята. Дори да бъдат приети някакви промени обаче, те едва ли ще влязат в сила преди 2017 г. Председателят на борда на Мерцедес F1 вече изрази мнение, че прекаленото бързане няма да е добро за спорта. Той не се противопоставя изцяло на новости в агрегатите, но според него те не бива да се случват толкова бързо.
– Първо, би било напълно погрешно да съсипваш нещо вече готово и работещо. Освен това промени за 2016 г. са почти невъзможни. Нещо разумно може да се постигне единствено, ако си позволим да работим до 2017 г. По този начин направените от производителите инвестиции ще имат по-голяма стойност. Хонда например едва ли са направили двигател, който да се използва само един сезон. Нужна е известна стабилност. В противен случай всичко е безумно скъпо – обясни Лауда.
Смята се, че достигането на мощност от порядъка на 1000 к.с. може да стане без пълно преконструиране на настоящите двигатели, които са V6 турбо. Говори се за увеличаване на горивния поток, по-високи обороти, малки промени в конструкцията и т.н. Идеята ще бъде разгледана от техническите директори на F1 отборите по-късно през януари и ще бъде представена пред Стратегическата група на следващата й среща. Трябва да се уточни дали целта (ако идеята бъде одобрена) е просто достигане на определена мощност или трябва да се има предвид и звукът на системата.
Представителите на производителите на мотори обсъждаха също така варианти за поевтиняване на задвижващите системи.
В същото време стана ясно, че Хонда има насрочена среща с ФИА за другата седмица. На нея ще бъде обсъдена ситуацията с промяната в правилата за двигателите за 2015 г. – производителите получиха свобода да работят по агрегатите по време на сезона. Хонда обаче няма такова право, тъй като това ще е първи сезон за производителя. Смята се, че има много малка вероятност японският производител да постигне нещо в разговорите си с федерацията.
Хонда и Макларън изпратиха по-рано писмо до ФИА, в което изразяват мнението си, че направените промени ги поставят в неизгодно положение. От федерацията са се съгласили да се организира среща с рейс директора Чарли Уайтинг и въпросът да бъде дискутиран.