Обявеното присъединяване на Карлос Сайнц към Рено за сезон 2018 г. – макар и под наем и засега поне само за година – отново насочи разговорите към пазара на пилоти. Сред най-обсъжданите позиции са място в Уилямс (където още не са решили дали ще задържат Фелипе Маса) и кокпитите в Заубер.
Понастоящем Ферари се опитва да вкара във Формула 1 като титуляри двама от младите таланти в академията си – Шарл Льоклер и Антонио Джовинаци. Първоначално от Маранело се обърнаха към Форс Индия относно пилота на Према Рейсинг във Формула 2 – по примера на Мерцедес, откъдето дойде Естебан Окон. Тимът от Силвърстоун прие разговорите с идеята да прецени различните варианти, тъй като Серхио Перес преговаряше с Уилямс. Впоследствие обаче мексиканецът отказа на екипа от Гроув, а и Форс Индия има задължение към спонсорите си поне единият пилот на отбора да е на възраст над 25 години.
При това положение миналата седмица президентът на Ферари Серджо Маркионе и шефът на Скудерията във Формула 1 Маурицио Аривабене посетиха централата на Заубер в Хинвил. Според различни информации те търсят вариант да вкарат в швейцарския тим Льоклер или Джовинаци, или и двамата.
По принцип шефът на Заубер Фредерик Васьор твърди, че в договора на екипа за доставка на задвижващи системи от Ферари няма клауза, постановяваща, че в Хинвил трябва да приемат някое от протежетата на италианците. Той бе категоричен, че каквито и да са преговори за пилоти трябва да се водят отделно.
Във вариантите за Уилямс пък се появи името на Роберт Кубица, след като и двете места в Рено за следващия сезон вече са заети. Полякът наскоро привлече Нико Розберг в мениджърския си екип и явно работи за завръщане в спорта. За такава възможност се заговори след тренировките му с Рено, последните от които бяха на официалния F1 тест след Гран при на Унгария. Тогава той кара настоящия болид на екипа. Управляващият директор на Рено Спорт Сирил Абитебул обаче заяви след това, че все още съществуват въпросителни около възможностите на Роберт зад волана при настоящото състояние на дясната му ръка.
Кубица вече е изкарал ден в симулатора на Уилямс.
Междувременно Джолион Палмър, който преди броени дни научи от интернет, че губи мястото си в Рено, вече търси вариант за присъединяване към Уилямс. Британецът има известно количество спонсорски пари, а покрай баща си Джонатан Палмър познава и доста хора в тима от Гроув. Освен това се твърди че от Рено му предлагат сериозна сума – между 3 и 7 милиона евро, за да отстъпи мястото си на Сайнц още от следващия старт в Малайзия. Засега Джолион държи на договора си, а отборът от Енстън не иска да се забърква в скандали. Смята се, че до средата на следващата седмица ще има окончателно решение дали Палмър ще довърши сезона с Рено.
Споразумението на Макларън с Рено за доставка на задвижващи системи пък е смятано за особено важно за това Фернандо Алонсо да остане в Уокинг. Двукратният световен шампион заяви, че след Гран при на Сингапур ще потърси повече информация от френския производител относно плановете му за 2018 г. Изпълнителният директор на Макларън Зак Браун пък заяви, че екипът вече ще се съсредоточи върху разговорите си с испанския пилот. Слуховете относно бъдещето му обаче не престават. Последните твърдят, че от Тойота са склонни да разговарят с Фернандо относно участие в 24 часа на Льо Ман.
Плановете на японския тим за легендарната надпревара и шампионата за надпревари за издръжливост все още не са напълно изяснени, след като Порше обяви оттеглянето си от първенството.
Алонсо от своя страна неколкократно заяви през сезона, че иска да спечели Индианаполис 500 и 24 часа на Льо Ман. Първият му опит на Инди завърши с повреда на двигател, а поради съвпадането на надпреварата с Гран при на Монако, в кокпита на испанеца в Княжеството бе Дженсън Бътън. Наскоро Браун пък заяви, че от Макларън са склонни да разрешат на Алонсо участие в 24-часовата надпревара при наличие на точните обстоятелства.