Като окуражаваща определиха от Ферари първата тренировка за Гран при на Япония, в която отборите от Формула 1 работиха по автомобилите си преди дъжд да скъси драстично следобедната сесия. Себастиан Фетел бе най-бърз, а Кими Райконен остана четвърти в сутрешните изпитания.
„Мисля, че изкарахме прилична сутрин”, сподели впоследствие Фетел. „Изпробвахме много неща. Знаехме, че след това ще вали. Щеше да е хубаво да покараме малко повече, но при подобни условия се опитваш да пестиш гуми.”
„Резултатите от последните две състезания не бяха добри, но колата е силна. Можем да сме уверени и съм сигурен, че в неделя ще успеем да покажем какво можем.”
„Би трябвало да постигнем напредък, ако квалификацията утре е на мокро. Последната сесия за разпределение местата на грида в такива условия бе на Монца и там резултатът не бе силен. В Малайзия бяхме малко по-добре, но се надявам, че сме си научили урока. От нас зависи всичко да премине както трябва. Но се надявам, че ще демонстрираме потенциала си независимо от времето.”
Райконен също заяви, че в Скудерията са очаквали трудните условия следобед и затова са съсредоточили всичките си усилия в сутрешната тренировка.
„Направихме малко повече обиколки и като цяло се трудихме по програмата си като всеки друг петък. Следобед не вложихме никакви усилия, защото нямаше какво да научим. Гумите ни са ограничени, а искахме да запазим тези за мокра писта в случай, че вали и по време на квалификацията. Все пак придобихме някаква идея за условията”, допълни финландецът.
„Що се отнася до утрешния ден, то ще изчакаме да видим каква ще е ситуацията. Но каквато и да е, ще дадем най-доброто от себе си.”
Техническият шеф на Ферари Матиа Биното пък внесе допълнителни разяснения относно проблемите, които извадиха Фетел от битката в квалификацията и попречиха на Райконен да стартира на Сепанг. Той заяви, че повредата в тръбопровод, който подава смес към цилиндровата глава от турбото е била напълно неочаквана и не е имало никаква индикация за подобни грижи на дино тестовете. Екипът е направил пълен анализ и според Биното проблемът е възникнал вследствие на дефектна част.