Кими Райконен и Себастиян Фетел заеха първите две места в първата свободна тренировка в Бахрейн. Пилотите на Ферари оставиха зад себе си Валтери Ботас (Уилямс), Карлос Сайнц (Торо Росо), Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Макс Верстапен (Торо Росо). Голямата изненада в тази първа сесия бе позициите на двамата пилоти на Мерцедес, които завършиха на 15-а и 16-а позиции след първия 1,5 ч.
Розберг и Хамилтън явно направиха опити с много гориво на борда, без в края да се мъчат да се освободят от него, както направиха голямата част от съперниците им. Това може би е и различния подход в подготовката за състезанието, за който Хамилтън загатна във вчерашния ден.
Бахрей посрещна Формула 1 с очакваната за региона жега. Температура на въздуха бе 37 градуса, а тази на асфалта 53 градуса.
Голяма част от обиколката (близо 60%) в Бахрейн се кара на пълна газ, което изисква максимална мощност. Това в още по-голяма степен се очертава като проблем за Рено, заради високия им разход на гориво.
Дженсън Бътън се завъртя още при първия си опит в началото на сесията, като веднага след това двигателят му загасна, което остави съмнения за проблеми със задвижващата система. След като колата бе върната в бокса за инспекция се оказа, че действително има повреда в хибридната система.
Нико Розберг бе първият пилот, записал време в тази първа сесия. Той поведе, докато излезлият скоро след него Люис Хамилтън записа второ време на малко повече от секунда зад съотборника си.
Пилотите не губиха време в безсмислено изчакване и започнаха сериозната работа още в началото на сесията. Себастиян Фетел и Валтери Ботас скоро подобриха сериозно времената на пилотите на Мерцедес, но веднага след бързата си обиколка пилотът на Ферари подобно на Бътън загуби мощност, но все пак успя да прибере колата си в бокса.
За разлика от Фетел съотборникът му Кими Райконен явно нямаше особени проблеми и с първото си излизане застана начело. Формата на Ферари продължава да впечатлява, защото пилотите на Скудерията успяха да демонстрират скорост още при първото си излизане, докато дори след второто Хамилтън не успя да се доближи до върха. Същото важеше и за неговия съотборник Розберг, който бе четвърти с близо секунда зад първия Райконен. Дори вторите им обиколки в тази серия не им позволиха да подобрят сериозно резултатите си.
Оказа се, че Хамилтън има сериозни проблеми, след като се оплака от прекомерна жега в кокпита. Другият му проблем пък бе със гума, която явно губеше налягане.
В същото време Серхио Перес и Нико Хюлкенберг вероятно поизпразниха горивото от колите си и успяха да изляза на първа и трета позиция около средата на първата сесия. Същите мерки явно бяха взели в екипите на Макларън и Торо Росо, като първо Алонсо успя да измести Перес от първата позиция, а после пък Верстапен подобри времето на испанеца.
Различната програма, по която работеха отделните отбори доведе до любопитно подреждане на пилотите около 20 минути преди края на сесията. Ботас водеше пред Рикиардо, следвани от Верстапен, Алонсо, Квят, Маса, Перес и Малдонадо. Пилотите на Мерцедес бяха извън първите десет, въпреки че продължаваха работата си. Райконен и Фетел пък 9-и и 11-и, като проблемите на германеца продължаваха да се решават от механиците на Ферари.
Те бяха отстранени няколко минути преди края на първата сесия и той имаше възможност да направи последен опит. В загряващата обиколка от питуола му обясниха, че проблемът изглежда отново наличен но въпреки това поискаха той да остане на пистата. Седем минути преди края той успя да постигне първо време, но почти моментално бе изместен от съотборника си Райконен, който подобри времето му с 0,2 сек до 1:37.827 мин.
Розберг и Хамилтън останаха на 15-а и 16-а позиции, след като се отказаха от излизания за последните минути. Голямата радост за Хонда пък бе седмото място на Фернандо Алонсо с болида на Макларън.