Себастиан Фетел бе първият пилот, който изпробва новото защитно устройство, наречено „щит“ (от англ. shield). Пилотът на Ферари направи едва три тура с него и се прибра в бокса. След това обясни, че е почувствал замайване.
„Изпробвах го сутринта и малко ми се зави свят. Видимостта напред не е много добра. Мисля, че е заради извивката – получава се доста сериозно изкривяване“, заяви Фетел. „По принцип имахме предварителна програма за пробите, но махнахме устройството, след като не ми хареса (да карам с него).“
Немският пилот на Ферари сподели също така, че „щитът“ би затруднил излизане от колата в случай на инцидент. Влизането му в кокпита също не е бе леко.
„Влизането (в колата) обаче няма значение. Според мен излизането ще иска повече работа и свикване“, добави той.
„Щитът“ е поредното устройство, което ФИА се опитва да внедри във Формула 1, за да увеличи защитата на главата на пилота в кокпита. През миналия сезон някои от състезателите изпитваха т.нар. „ореол“ (от англ. halo), като този проект бе изоставен в полза на новата разработка. И двата варианта на защита обаче не срещат особено топло посрещане от пилотите. Ромен Грожан например не харесва нито един от двата варианта.
„Не искам да спъвам подобряването на безопасността – според мен това трябва да е основен приоритет на Формула 1. Но ми се ще да не променяме същността на спорта“, обясни пилотът на Хаас по-рано този сезон. „Следващата стъпка ще е да затворим изцяло кокпита, а аз не искам такива коли в F1.
Даниел Рикиардо бе по-склонен да изчака „щитът“ да премине известен период на развитие преди да дава оценката си. Шефът на тима му Ред Бул Кристиан Хорнер обаче е на мнение, че работата по новата защита се претупва. Англичанинът бе категоричен, че ако се наложи, ФИА трябва да отложи въвеждането на „щита“ за 2018 г., но е задължително да се преминат всички нужни процеси и проверки.