Ферари и Себастиян Фетел успяха да откраднат една победа от екипа на Мерцедес през тази година и той най-вече заради способността да пазят гумите в едно наистина горещо състезание, като това в Малайзия. И докато това може да донесе предимство в даден момент, то може да се превърне и в недостатък. И този недостатък е ясно видим при Кими Райконен, който трудно успява да загрее гумите до работна температура в една обиколка. Нещо, което играе негативна роля в квалификациите.
Сериозно обновения пакет на Скудерията, представен в Испания трябваше да реши този проблем, но тук се видя друга позната слабост на Ферари. Ваденето на много елементи едновременно прави трудно за разпознаване, кои от тях работят и кои не съвсем.
За всички в отбора вече е ясно, че пилотите на тима страдат от невъзможността да бъдат загрети гумите за кратко време. И то най-вече предните, което води до нестабилност на предната ос. Това се вижда най-вече при Райконен, който не може да използва пълния потенциал на колата си в квалификациите. Освен това води и до опасност да бъдеш атакуван и изпреварен след рестарт при кола за сигурност на пистата.
„В състезанието нещата стояха по-добре, но това не премахва проблема“, обясни Маурицио Аривабене след края на надпреварата в Монако. „Ако се смята, че всичко е било ОК след второто място, това е грешно. Още в Барселона имахме това предвид и продължаваме да работим интензивно по намирането на решение за проблема.“
Според Себастиян Фетел това е един от най-сериозните проблеми на SF15-T, който спешно трябва да бъде решен.
„Ако имах готов отговор, на какво се дължи този проблем, щях веднага да споделя на всички в отбора, какво е решението“, обяснява 4-кратният световен шампион. „Първо обаче трябва да го разберем. Въпросът е дали можем да намерим решение с промени в настройките или трябва да променим нещо по колата.
Проблемите се решават от само себе си в състезанията и при топло време, но надпреварите се решават в не малка част в събота в квалификацията.
Да имаме проблеми при по-ниски температури може да се случи един или два пъти, но в последствие трябва да се намери решение и да си сигурен, че владееш положението. Когато обаче се повтаря непрекъснато, тогава вече няма извинения. Това означава, че сме допуснали грешка, което е лошо за нас. Трябва да запретнем ръкави и да търсим правилното решение.“
Куриозът в Монако бе, че Кими Райконен имаше проблеми дори и със загряването на супер меките гуми, които дават максимално сцепление при не особено високи температури.