Фреди Лоикс спечели рали Ипр за осми път в кариерата си, а надпреварата бе шести кръг от европейския рали шампионат. Пилотът на Шкода, чието първо участие в състезанието бе преди цели две десетилетия, зададе темпото още в квалификацията, поведе от старта и бе най-бърз до финала.
– От самото начало се чувствах страхотно в колата си и бях в състояние да натискам. Показахме прекрасна скорост в трудни условия. В момента, когато Крейг [Брийн] имаше проблеми, си позволих малко да намаля и от там нататък се грижех единствено за това да стигна до финала. Наистина съм много щастлив – коментира белгиецът.
За второто място се водеше битка между Брийн и Бриан Буфие (и двамата с Пежо 207 S2000). Французинът надделя в двубоя, а представянето му бе толкова впечатляващо, че заслужи трофея „Колин Макрей“.
Брийн пък излетя в последната отсечка и заседна в канавка. В крайна сметка успя да се върне на пътя благодарение помощта на зрители и смяташе, че се е разминал с подиума преди организаторите да отменят етапа заради подпалилите се коли на Дави Ванесте и Мико Пахунен. Така за крайни бяха взети резултатите от финала на 19-ата скоростна отсечка и Крейг стана трети, след Лоикс и Буфие.
Дамското участие в Ипр бе едно от най-масовите в първенството – цели 10 екипажа с жени-пилоти застанаха на старт на състезанието. Сред тях бе и Екатерина Стратиева (Ситроен C2 R2 Max), която финишира втора в подреждането за дамската купа – след белгийката Мелиса Дебакере (с Пежо 207 S2000). Българката е начело в генералното класиране в категорията си със 7 точки пред Дебакере и Моли Тейлър с по 3.
Кръгът от ERC в Белгия бе забележителен и с дебюта на два нови рали автомобила, макар и не точно в реалното състезание – Пежо 208 Т16 (карано от Крис Мийк) и Форд Фиеста R5 (с Тиери Нювил зад волана).