Вносителите на Пежо и Ситроен у нас – София Франс Ауто и Автомотор Корпорация за първи път представиха заедно близки свои модели. Това са напълно електрическите автомобили на двете марки с имена съответно iOn и C-Zero.
В понеделник вносителите на Мицубиши от Балканстар на свой ред демонстрираха пред пресата с кратък тест драйв японския оригинал на модела – i-MiEV.
Колите бяха показани с кратки тестове у нас по време на конференцията Електромобилите – предизвикателства на новата мобилност, организирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Тя започна днес в столичния хотел Хилтън.
Моделът вече се предлага на пазара и от трите фирми, но поради скъпата и още нова технология, цените са над 35 хил. евро!
Повечето европейски правителства обаче предлагат специални преференции при покупката на тези автомобили като във Франция например държавата директно поема 5 хил. евро от цената. Има и още много други преференции.
Ефективното управление на енергията на литиево-йонната батерия и оптимизираното й възстановяване, както при намаляване на скоростта, така и при спиране, позволяват постигане на автономия от 150 км в стандартен европейски цикъл на движение. В реални условия това осигурява достатъчен пробег, тъй като 90% от пътуванията, които потребителите правят ежедневно, са с дължина под 60 км.
Пълното зареждане на батерията се извършва за 6 часа в стандартен контакт в домашната електрическа мрежа, а бързото презареждане до 50% за 15 минути и до 80% за 30 минути става чрез специално зарядно устройство. Предвид това, че в града и по периферните му пътища, колата е спряла през 90% от времето, срокът за презареждане отговаря напълно на потребностите на автомобилистите.
Пежо представи за първи път в България и пълна гама от електрически превозни средства от ново поколение. Велосипедът E-City и ванът Partner Origin са абсолютни новости.
Origin предлага интелигентна алтернатива за мобилност с 0 емисии CO2 на километър пробег при автономия 120 км и обем на товарния отсек 3 куб. м. Максималната му скорост е 110 км/ч, а полезният товар достига 565 кг. Автомобилът е разработен като вид електрическа трансформация на Venturi на база Партнер M59 1,6l HDI/ 75 800 kg /CU с хомологация N1 товарен.