Управляващият търговските права в спорта Бърни Екълстоун заяви, че подкрепя гласуваните единодушно от отборите промени в правилата на квалификацията за този сезон. Според него това ще донесе повече вълнуващи моменти за феновете. Новият формат ще е отново от 3 части, но ще е на елиминационен принцип, който е описан подробно тук.
Обсъждани са били и предложения за въвеждане на система за наказания, включваща добавяне на време към постигнатото от пилота в квалификацията в зависимост от позицията му в шампионата.
Например лидерът в първенството да получава 4 секунди към времето си в последната част на квалификацията, а всеки следващ по-малко. Напрактика това ще води до потегляне на най-бързия от 7-о или 8-о място в решетката. Засега не е ясно дали наказателната система със секундите също ще бъде приета.
„Идеята наистина ще направи квалификациите все едно се провеждат на мокро, заяви Бърни пред Ройтерс. – Може би един или двама от водещите пилоти няма да се отпред. Така че няма да видим очевидното (най-бързите коли) най-отпред в решетката.”