Предстоящият WRC кръг – рали Сардиния – не е чак толкова безмилостен, колкото последната надпревара до момента в календара (Акрополис), но също изисква повишено внимание. Екипажите на М-Спорт тръгват с мисълта за максимално добър резултат след няколко наистина изключителни представяния през настоящия сезон.
Мадс Остберг включи към обичайната си подготовка за състезание и участие в родното си първенство – рали Аурског/Холанд (пети кръг от норвежкия шампионат). Той и навигаторът му Йонас Андерсон спокойно победиха в надпреварата, което допринесе за по-високото им самочувствие преди Сардиния.
– Участвахме в норвежкото рали изцяло, за да затвърдим увереността си, както и да се позабавляваме. От тази гледна точка смятам, че то бе добра подготовка за Сардиния. Началото на сезона ни не бе особено добро и бе важно да отидем на състезание, където да не изпитваме напрежение и да караме колкото можем. Справяли сме се добре в Сардиния в миналото, а този път идеята ни е да се борим за подиум. Пасва и на нас, и на автомобила. Трябва да намерим добър ритъм и да изпитваме същото удоволствие, както когато карахме Аурског/Холанд – обясни Остберг.
Евгени Новиков дори повече в началото на Акрополис, спечели пет от отсечките там и сега е убеден, че е в състояние да запази високо темпо.
– Смятам, че в Гърция доказахме, че можем да се борим в челото на колоната. Желанието ни е в Сардиния да градим върху тази основа. Отсечките в предстоящата надпревара могат да са много хлъзгави, така че е важно да влезеш в добър ритъм от самото начало. Отстрани понякога има доста камъни и е необходимо да внимаваш за тях, тъй като никак не е лесно да се възстановиш от грешка – заяви руснакът.
Тиери Нювил пък се качи на подиума в предходния кръг, но няма да позволи успехът да го замае. Белгиецът е категоричен, че ще продължи да прилага внимателен подход при карането си, за да се възползва максимално от предоставилите му се възможности по трасето:
– Понякога, ако самочувствието е по-високо след силен резултат, е изкушаващо да натиснеш малко по-здраво. Точно тогава обаче се случват грешките. Затова планът е да продължим с внимателното управление и да натрупаме максимален опит. Предстоящото рали не е сред любимите ми през годината. Етапите са доста тесни и технични, което ги прави трудни за пилотите. Почти не можеш да пързаляш колата и ако сбъркаш в кривата, може да ти струва скъпо. След Сардиния с Никола [Гилсул, навигаторът му] ще караме в Ипр с Форд Фиеста R5 и нямам търпение за това състезание. Ще сме VIP кола, така че няма да има кой знае какво напрежение. Просто ще се забавляваме, като идеята е да покажем колко конкурентоспособна и издръжлива е колата. Отдавна не съм бягал в белгийския шампионат, така че ще е страхотно да демонстрирам R5 на родните фенове.
Във втората кола на Катар Уърлд Рали Тийм М-Спорт този път няма да е Накър Ал-Атия, който бе принуден да пропусне надпреварата в Италия. Вместо него зад волана ще седне миналогодишният шампион във WRC академията Елфин Еванс. Той ще кара с навигатора на катареца Джовани Бернанчини.