Ново предизвикателство предстои на екипа на М-Спорт, който е с почти изцяло нов пилотски състав, нови спонсори и вече ще се състезава в световния рали шампионат като частен отбор след оттеглянето на Форд в края на миналия сезон. В първия кръг от първенството – Монте Карло – честта на тима ще защитават Мадс Остберг, Евгени Новиков, Тиери Нювил и Юхо Ханинен. Екипажите ще изминат близо 470 състезателни километра в рамките на 4 дни и отново ще се сблъскат с изключително сложните условия на трасето.
81-ото издание на рали Монте Карло ще е първо за Остберг и едва второ за руския му съотборник, които са номинирани за конструкторския шампионат.
– Много се вълнувам от това, че най-после започваме сезона. За мен предизвикателството е много голямо, тъй като никога преди не съм се състезавал в Монте Карло. Знам обаче, че трябва да се съсредоточа върху детайлите и да си свърша работата възможно най-добре. Ралито наистина е трудно, има много сняг и лед и опитът на останалите може да се окаже не чак толкова полезен. Но ако е чисто и сухо, то тогава опитът ще е наистина важен и може да окаже огромна разлика във времената – обясни норвежецът.
Той допълни, че не е лесно да караш в подобна надпревара за първи път и трябва да си поставяш реалистични цели. Според него обаче класиране в топ 5 е постижимо.
Новиков стана пети при дебюта си миналата година. Този сезон за него бележки ще правят Франсоа Делкур и Денис Жироде. Руснакът направи два теста до момента – един на сухо и друг на мокро и смята, че е научил много за настройките и гумите.
– Естествено, времето в Монте Карло се променя непрекъснато, но това е част от предизвикателството. Чувстваме се възможно най-подготвени. Ще е трудно без Рали 2 тази година и ще е още по-важно да вървиш чисто в отсечките. Няма да поемаме никакви големи рискове – добави Новиков.
За Нювил и Ханинен надпреварата ще е дебют с Форд Фиеста RS WRC. Белгиецът заяви, че също се чувства добре подготвен и смята, че е наясно с реглажи и гуми.
– Има още много какво да се направи, но просто трябва да усетим темпото на етапите – каза още Тиери.
Според Ханинен основната трудност в рали Монте Карло за всеки пилот е да разбере, че не може да е бърз през цялото време:
– Това състезание е изцяло за компромисите. Понякога трябва да караш по-бавно, отколкото можеш. След последния тест се чувствам наистина уверен в автомобила. Желанието ми е да завърша ралито, но основната цел е да дам някои добри времена в отсечките, както и ако мога, да се включа в битката на по-опитните WRC пилоти – допълни той.