В духа на дългогодишните си традиции тимът на М-Спорт избра да участва в световния рали шампионат (WRC) през 2020 г. с млади екипажи. През сезона, който започва тази седмица с легендарната надпревара в Монте Карло, за екипа на Малкълм Уилсън ще карат Есапека Лапи/Яне Ферм, Теему Сунинен/Ярмо Лехтинен и Гас Грийнсмит/Елиът Едмъндсън. По-рано през януари те направиха четиридневен тест, за да се подготвят за надпреварата.
„Отборът ни е млад, но същевременно със сериозен опит и амбиции. Мисля, че имаме всички шансове да вземем няколко победи тази година”, коментира шефът на тима Ричард Милнър
„Няма по-трудно начало от Монте Карло, но определено сме готови за битката. Есапека, Теему и Гас са доста бързи зад волана на [Форд] Фиеста-та и затова бих казал, че е възможно да запишем наистина добър резултат.”
Лапи и Ферм останаха внезапно без отбор след решението на Ситроен да се оттегли от WRC
Уилсън можеше да избира между необичайно много пилоти, но се спря на финландската двойка. Лапи има 4 предишни участия в Монте Карло и познава добре отсечките. Най-добрият му резултат е седмо място от 2018 г.
„Стартът на сезона е сложен, но нямам търпение да започнем. От самото начало Фиеста-та бе лека за управление, а това винаги дава на пилота сериозна увереност. Надявам се да успеем да се възползваме от нея, въпреки че никога не знаеш какво да очакваш на Монте”, сподели Лапи.
„По време на теста карахме на мокро и колата вървеше добре в тези условия. Но на рали Монте Карло може да е мокро, сухо, да има лед, снежна покривка, а понякога всичко се струпва в една и съща отсечка! Трябва да подхождаш с огромен респект към състезанието.”
— Esapekka Lappi Rally (@EsapekkaLappi) January 17, 2020
2020-та е втори сезон за Сунинен във WRC
Той започна да работи с изключително опитния навигатор Ярмо Лехтинен малко след началото на миналогодишната битка и това се отрази положително на представянето му. Сега е с нов съотборник, но не се притеснява и всъщност очаква с нетърпение какво могат да постигнат заедно за тима.
„От самото начало се видя, че с Есапека можем да работим добре заедно. На тестовете настройките ни бяха много близки. Изглежда искаме да работим по колата в една и съща посока”, обясни Сунинен.
„Моята тренировка бе на сух асфалт. За по-сложни секции, където има лед и сняг, ще трябва да разчитам на опита си. Четвъртото ми участие на Монте е и започвам да разбирам отсечките малко по-добре. Това рали винаги е тото, но имам много опитен разузнавателен екипаж, на който се доверявам на 100%.”
Boom! The new @OfficialWRC season is about to begin. First we need to do the recce carefully before we can attack on these classic stages. @MSportLtd @fcdajamo pic.twitter.com/kKBiePdP1r
— Teemu Suninen Racing (@TeemuSuninenRac) January 21, 2020
Грийнсмит придоби първи опит в Монте Карло през 2018 г. зад волана на Форд Фиеста R2
През миналата година участва с Фиеста R5 и взе победата в класа си. Този сезон прави следващата крачка и вече ще се състезава с Фиеста WRC.
„Монте е специално рали за мен. Там спечелих първата си победа и нито едно друго състезание не ми доставя такова удоволствие. А да знам, че ще карам с Фиеста WRC надминава и най-смелите ми мечти!”, каза Грийнсмит.
„Всеки иска да спечели тук. Променливите условия превръщат ралито в едно от най-големите предизвикателства в календара. За най-малката грешка плащаш изключително тежка цена, но смятам, че се представям добре в това състезание.”
It’s FINALLY rally week, and you can watch every stage live on WRC+ ? Who’s excited? And what are you predictions for this new 2020 season? ? #WRC #MSPORTERS pic.twitter.com/kYI88kK22R
— M-Sport (@MSportLtd) January 20, 2020