Астън Мартин иска да увеличи персонала си до 800 души – от 535 понастоящем. Отборът постепенно се разраства, откакто Лорънс Строл пое контрол над екипа (тогава Форс Индия и до края на 2020 г. – Рейсинг Пойнт) през втората половина на 2018 г. Освен още хора бяха осъвременени още куп неща в базата на тима. Строи се нова фабрика – проектът бе забавен от коронавирус пандемията. По отношение на бюджета Астън Мартин дори не е достигнал горната граница на ограничението, въведено тази година – 145 милиона долара.
„Ако искаме да се състезаваме срещу трите топ отбора, трябва да имаме подобен състав“, обясни шефът на Астън Мартин в F1 Отмар Шафнауер
„Половин година работа в условията на ограничен бюджет показа, че 800 души е идеалната бройка за един отбор. Мерцедес, Ферари и Ред Бул разполагат с повече в момента, но ще ги намалят. Точно сега успяват да се справят с ограниченията, защото част от хората са на непълно работно време.“
„По принцип отделните департаменти имат различни натоварвания. Работата е в пик за конструкторския отдел от юли до октомври, за производството – от октомври до март. Затова ти трябват толкова хора, за да можеш да разчиташ на тях, когато ти потрябват.“
Според Шафнауер за Астън Мартин ще е по-лесно да се разрасне още малко, отколкото за големите отбори да намалят персонала си.
„Те ще трябва да го сторят. Ние може би ще правим малко повече неща в самия тим. Но благодарение на партньорството ни с Мерцедес, имаме стабилна основа“, добави Шафнауер пред Ауто Мотор унд Шпорт.
Гари Андерсън обаче има съмнения доколко добро е толкова бързото разрастване на отбора на Астън Мартин
Бившият технически директор на Джордан и Ягуар сподели в коментар за the-race.com собствения си опит.
„Тимът, който сега се казва Астън Мартин, винаги е бил ефективен отбор – още от годините ми в Джордан. Знам, че са изминали три десетилетия, но когато тръгнахме за първото си състезание през 1991 г. целият екип се състоеше от 28 души. Как се променят времената…“
„Джордан, както се казваше отборът до 2005 г., се разрастваше по-бавно, но вероятно по-трудното бе контролирането на процеса. Въпросът е не просто да взимаш хора, а да са точните хора, след това да ги организираш и да работят в една и съща посока.“
„В края на 90-те години на XX век и началото на 2000-те разрастването беше твърде бързо. Един ден Еди Джордан осъзна колко са месечните заплати и когато се върнах през 2002-ра, първата ми работа бе да намаля персонала с 30%. Няма гаранция, че като просто взимаш повече хора, нещата ще се подобрят. Всичко трябва да е правилно и търпеливо структурирано. А търпението не е характеристика, която виждам в Астън Мартин и в отношението на Лорънс Строл към бизнеса.“
Според Андерсън един отбор от Формула 1 е различен от бизнес начинанията на Строл досега.
„Ако Астън Мартин ще се увеличи до 800 души, това означава нови хора на всички нива в компанията – от ръководството до мениджъра по почистването, както вероятно се нарича чистачът в F1 в наши дни. Да направиш така, че всички да се трудят в една и съща посока, след което да избереш сред новите идеи, никога не е просто. Много е лесно обаче да изгубиш всичко, което вече имаш и да се озовеш по средата на нищото.“
View this post on Instagram