Бърни Екълстоун заяви, че е малко разочарован от Фернандо Алонсо и представянето му през 2013 г., тъй като според него испанецът се предал в определен момент от битката с Ред Бул и Себастиан Фетел. Според 83-годишния англичанин отношението на пилота на Ферари демонстрира, че състезателят си търси нов отбор.
– Малко съм разочарован от Фернандо, тъй като съм му голям поддръжник, както и на Ферари. Според мен той се предаде малко в един момент, което е доказателство, че си търсеше нов екип. Не знам дали отборът не е конкурентоспособен заради него или управляващите екипа хора не си вършат работата – пише Екълстоун в предговора към официалното ревю на сезон 2013 г.
Репликата относно нов тим за Алонсо е особено интересна, като се има предвид, че през последните месеци особено се засили слухът за това, че испанецът ще се върне в Макларън. Той завърши изминалия сезон като вицешампион след Фетел, но през годината имаше доста противоречиви моменти, свързани с недоволството му от скоростта на болида F138.
Екълстоун пък сподели също така, че Фетел е точно такъв пилот, какъвто е очаквал да бъде. Немският пилот спечели четвърта поредна титла и 9 последователни победи през 2013 г. (общо 13 успеха от 19 старта).
– Вероятно трябва да кажа, че той е номер сред пилотите, които съм познавал – твърди Бърни. – Предполагам, че е необходимо и да определим Кими [Райконен] за звезден пилот, като се има предвид колата, с която разполагаше. Според мен той бе мотивиран от надежда, че ще му платят. Добър състезател е – и за нас, и за отбора. Супер е, истински пилот.
Управляващият търговските права споменава и Пирели, които бяха подложени на унищожителни критики през сезона заради бързото износване на гумите им, деламинацията в първите стартове и спуканите гуми на Силвърстоун:
– Пирели свършиха чудесна работа за нас. Казах им, че не искаме гуми, които да изкарват по цяло състезание. Искахме гуми, които никой да не знае как ще се държат. Така ще се получи и с двигателите догодина. Все още смятам, че това, което имахме досега, бе добро. Не мисля, че имаше каквато и да е нужда от промяна – допълва Бърни по повод въвеждането на новите двигател от 2014 г.