Бърни Екълстоун заяви, че Лотус трябва да платят на Кими Райконен, но в същото време каза и че е било необходимо финландецът да внимавам какво подписва.
Световният шампион във Формула 1 за 2007 г. пристигна със закъснение в Абу Даби за 17-тия кръг от тазгодишното първенство. Той обясни пред медиите, че не е получил и едно евро през 2013-та и е готов да не кара в последните стартове от календара. Кими заяви, че е дошъл на пистата Яс Марина, тъй като смята, че е постигнал разбирателство с отбора, който напуска в края на сезона.
– Той е подписал договор с някого, те трябва да му платят – коментира Екълстоун. – Сега Кими трябва да направи каквото може, за да си получи парите. Съжалявам за него, но е трябвало да е малко по-разумен при парафирането на контракт, да знае под какво си слага подписа. Аз щях да му платя, ако караше за мен. Не съм му мениджър, но преди всичко не бих му позволил да се забърква в неприятности. Ако иска да не кара в някое състезание – това зависи от него.
Скандалът започна още в четвъртък, когато Райконен не се появи на трасето. Това доведе до приказки, че се е скарал с тима. Собственикът на Лотус в F1 Жерар Лопес даде обширно интервю, публикувано на официалния уебсайт на екипа, в което обясни пространно в колко добри отношения се намира с Кими. Самият пилот обаче изрази недоволство от отношението на отбора към него – във връзка с разправията в Индия. Финландецът обаче посочи, че не това е основната причина за проблемите с тима.
Шефът на Лотус Ерик Булие опита да даде друго обяснение на ситуацията в интервю за Скай Спортс. На въпрос каква е връзката с пилота този уикенд – може би малко ледена – той отговори:
– Ледена вероятно е точната дума. Но не става дума за връзката с отбора. Той все още се разбира с екипа, те все още правят всичко за него, както и той за нас. Може би е стресова ситуация на друго ниво в компанията.
Французинът отказа да отговаря по въпроса защо Лотус не са платили на Кими и заяви, че този въпрос трябва да бъде отправен към акционерите. Ситуацията от Индия обаче е разрешена, след като всички са седнали и са се разбрали, продължи Булие:
– Ясно е, че на питуола имаше сериозно напрежение по време на състезанието. Вървяхме трети и четвърти, което бе чудесно, имайки предвид стартовите ни позиции. Гумите на колата на Кими обаче деградираха и знаехме, че ще му е трудно да завърши по-напред от седмо място. След това се появи проблем с двигателя при Ромейн [Грожан] и последното нещо, което искахме да видим, е как болидите ни се удрят един друг.
Райконен и съотборникът му не се сблъскаха на Буд Интернешънъл, но финландецът претърпя друг удар на Яс Марина – при това след като стана ясно, че е трябвало да бъде убеждаван да се състезава този уикенд. Той ще стартира от последна позиция на стартовата решетка, а не от пета, където се класира, защото болидът му Лотус Е21 не премина тестовете на ФИА. Стюардите пък не приеха обяснението от страна на тима – че проблемът е вследствие на удар в бордюр.
– Отборът уважава решението на стюардите и ще стори всичко по силите си, за да постигне с Кими възможно най-добрия резултат. Чрез този инцидент не е преследвано или придобито предимство, като съответният компонент бе сменен – заяви Булие.
Въпросът в случая обаче е дали наказанието, наложено за независещ от пилота проблем, няма да е последната капка, която окончателно да прелее чашата за Райконен.