Един питстоп за смяна на гуми ще има в предстоящата Гран при на Русия в Сочи. Това предвижда доставчикът Пирели. За надпреварата в Сочи на разположение на отборите ще са типовете ултрасофт, суперосфт и софт.
С оглед на гладката настилка на трасето и по-издръжливите гуми за тази година се очаква пилотите без проблеми да могат да стартират с ултрамеките гуми и след това след 20-25 обиколка да поставят супермеките и с тях да изкарат до финала.
Възможно е при по-висока деградация на гумите при някои от болидите, да се наложи по-ранен стоп и използването на типа софт до края на надпреварата. Досега надпреварата винаги е печелена с тактика с един стоп.
През миналата година победителят Нико Розберг с Мерцедес потегли със суперсофт и спря в пита в 21-ата обиколка за софт, с които изкара останалите 32 обиколки.
„Състезанието в Русия идва след тестовете в Бахрейн и ще бъде интересно как научените уроци там ще се пренесат на пистата и ще се отразят върху представянето на колите и износването на гуми в Русия, заяви спортният шеф на Пирели Марио Исола.
– Би трябвало състезанието да се направи лесно с 1 стоп заради ниските нива на деградация. Все пак за първи път използваме гумите ултрасофт в Русия и предстои да видим как ще се представят те в комбинация с по-издръжливите смеси.“
За уикенда в Сочи минималното налягане на предните гуми трябва да бъде 21.5 psi, а на задните 21 psi. Максималният камбър на предните гуми може да е -3.25 градуса, а на задните – 2.00 градуса.