Бърни Екълстоун иска да се отърве от Мерцедес, твърди немският журналист Ралф Бах.
Според информация, публикувана в сайта му f1-insider.com, причината е желанието на управляващия търговските права на Формула 1 да създаде два класа в спорта. 84-годишният англичанин се срещнал през януари със собственика на Ред Бул Дитрих Матешиц и двамата обсъдили концепцията за клиентски автомобили. Бил направен дори разчет на допълнителните разходи, които топ отборите би трябвало да направят, за да могат да продават автомобили на малки екипи.
Подготовката на две по-стари шасита би струвала 10 милиона евро годишно на топ тим. Сметката за скоростна кутия е 5 млн. евро. В пакета се предвиждали допълнителни аероконфигурации за специфични трасета като високоскоростната Монца и уличната писта в Монако, но без повече разработки. За задвижваща система били избрани стари V8 агрегати със стандартен KERS за още 10 млн. евро. Така всичко възлиза на 25 млн. евро годишно – около една трета от бюджета, който Форс Индия например трябва да похарчи за предстоящия сезон.
С въвеждането на два класа във Формула 1 целта на Екълстоун била да се отърве от глобални компании като Мерцедес и да предотврати влизането в спорта на друг световен производител като Фолксваген, тъй като те се противопоставят на подобно разделение в Гран при. Освен това Бах посочва, че Мерцедес, а и Ферари, все повече критикуват стила на управление на Бърни. Той твърди, че председателят на борда на тима от Бракли Ники Лауда се самопредложил за поста на англичанина. Това ядосало Екълстоун, който заявил пред свидетели: „Незабавно бих подписал чек за 50 милиона паунда, ако се отърва от Мерцедес”.
Едно от условията на Фолксваген за влизане на концерна във Формула 1 пък било Бърни да не е начело на спорта. Ако компанията реши да участва в Гран при и формира съюз с Мерцедес, то общото им влияние би могло бързо да сложи край на управлението на англичанина.
В средата на миналия сезон пък се появи твърдение, че рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие е поискал от ФИА да отнеме акредитацията на Ралф Бах за Формула 1. Причината бе въпрос на журналиста дали ако Екълстоун направи кръг от първенството в Северна Корея, отборите ще го последват и там. От отбора от Уокинг отрекоха информацията. Самият Булие бе цитиран от английския Таймс да казва, че негативизмът в отразяването на спорта убива интереса към F1 и е част от проблема с намаляващата аудитория.