Новият технически директор на отбора на Заубер Джеймс Кий за развитието на болида С29, очакванията на тима и плановете си в кратко- и дългосрочен план.
– Какви са първите ви впечатления от отбора?
– Първите впечатления са много добри. Има отличен екип, експертизата и знанията са на много високо ниво. Фабриката, разбира се, е истинско произведение на изкуството. Съществува огромен потенциал. Разполагаме с всичко, благодарение на което отборът може да напредне. Предстои ни обаче и доста работа. Отборът все още се възстановява от несигурността през втората половина на 2009 г. Изисква се малко по-различен подход по отношение на някои аспекти, за да се възползваме максимално от капацитета на тима.
– Какъв беше основният фокус през първия ви месец с тима?
– През първата седмица се концентрирах върху това да опозная съоръженията и да се срещна с възможно най-много хора, да разбера тяхното мнение за позицията им, как работят отделите, как са напаснати нещата. Силно вярвам, че в малък отбор трябва да си в състояние да разбереш как всичко действа – и поотделно, и взаимно свързано. Питах ги как виждат обстановката, за посоката на развитие, кои според тях са силните и слабите страни на отделите им. Това ми помогна да си сглобя картината. След това фокусът се премести върху това да разбера къде сме с настоящия болид. Състезателният уикенд в Китай помогна, тъй като видях колата в действие, говорих по-подробно с пилотите и екипа на пистата. Вече изграждам план, като основното в него е да се поправят известните слабости и да се изследват нещата, които все още не познаваме твърде добре. Добрата новина е, че отборът доста добре знае някои от недостатъците на автомобила. Успях да подсиля някои техни изводи и същевременно да прокарам други, нови идеи.
– Какво ще промените в краткосрочен план?
– В краткосрочен план ще има малко преструктуриране на техническия екип, което вече започнах. Така ще се постигне по-голяма компактност като за малък отбор и ще в доведе в частност до по-сериозна ефикасност. Освен това развиваме плана какво точно да направим, за да поправим недостатъците и да постигнем по-прилични стартове по-нататък през сезона.
– Какви са дългосрочните планове?
– Има доста неща в дългосрочен план. Едното е да се адаптира работата според бюджета и бъдещите цели, както и спрямо евентуални промени в правилата. Част от извършваното от мен преструктуриране е насочено към разделение на работата в конструкторския отдел, за да успеем да започнем действията си по модела за догодина значително по-рано от предвижданото. Като цяло промяната в тима ще означава и че очаквам да започна планирането на колата за 2012 г. преди края на настоящата година.
– Реалистично ли е да се очаква придвижване напред на грида през 2010 г.?
– Вярвам, че да. За някои от проблемите обаче няма бързи решения. Определени характеристики трябва да бъдат развити така, че да преобърнат поведението, а това изисква време. Ще работим възможно най-бързо. Имаме поставени цели и те са много амбициозни. Със сигурност е възможно да напреднем на стартовата решетка, но конкуренцията е жестока и трябва да дадем всичко от себе си, за да се развиваме по-бързо от съперниците.
– Кога ще започнете работа по болида за 2011 г.?
– Тази работа всъщност вече започна. Изследват се различни конфигурации, имаме дълъг списък с идеи, неща, които искаме да разгледаме. Отборът вече свърши сериозно количество работа по отношение на това какво ще е влиянието на ясните за 2011 г. промени в правилата. Имам наум програма как да разделим усилията си между развитието на тазгодишния автомобил и този за догодина. Според мен всичко трябва да потръгне в следващите няколко седмици. Все обаче може да се случи промяна по отношение на гумите, както и на други правила и е нужно да се внимава. Но сме си изградили доста агресивна програма за развитие и ще се стараем да я изпълняваме спрямо крайните срокове, както и да изследваме възможно най-пълноценно основите на колата на този все още ранен етап.