След дълго отсъствие от световния рали шампионат белгиецът Франсоа Дювал се завърна с гръм и трясък, като поведе класирането в първия ден на рали Германия. Облагодетелстван и от погрешния избор на гуми на голяма част от конкурентите си той успя да се класира на първо място след края на петъчния ден. Дювал се завърна във WRC със екипа на OMV Citroen Xsara и се възползва максимално от проблемите на съперниците си. На минимална разлика след него пък се нареди световният шампион и бивш съотборник на Дювал във Ситроен, Себастиен Льоб. Французинът изостана на едва 1,3 сек зад белгийския си съперник.
При избора на гуми сутринта Льоб заложи на по-меките и това му донесе загуба на доста време. Все пак той не бе особено разтревожен след края на първия ден.
“Доволен съм от позицията си”, заяви Льоб. “Избрахме прекалено меки гуми, защото очаквахме влажно трасе.” Времето в долината на Саар обаче остана топло и слънчево и това се превърна в проблем за шампиона. “Все пак второто място е добра позиция след тази груба грешка от наша страна.”
Неговият главен кокурент в борбата за титлата Маркус Грьонхолм зае трета позиция и остана много учуден от отличното темпо на французина въпреки по-меките му гуми.
“Себастиен се справя много добре с погрешните гуми”, заяви финландския пилот на Форд. “Дори и с тях той е много бърз”. Разликата между двамата също не бе особено голяма като изоставането на Грьонхолм бе едва 16 секунди.
Зад Грьонхолм остана неговият сънародник и съотборник Мико Хирвонен, следван от Гардемайстер, Копецки, Понс и Латвала. Бившият световен шампион Петер Солберг остана едва девети. Той както и втория пилот на Ситроен имаше проблеми следобед, които го отдалечиха от челото. Сордо остана на място преди началото на шестата скоростна отсечка без възможност да продължи, докато Солберг спука гума и имаше проблеми и с окачването си.