Двойна победа спечели тимът на Ферари в Гран при на Германия, предизвиквайки обаче нов трус във Формула 1. Фернандо Алонсо пресече пръв финала на пистата Хокенхайм на малко над 4 секунди пред съотборника си Фелипе Маса и на 5,1 пред Себастиан Фетел (Ред Бул). Малко по-рано обаче бразилецът получи съобщение по радиото, че испанският му съекипник е по-бърз и веднага след това го пропусна. След финала двамата все пак се поздравиха, а надпреварата като цяло не бе от най-вълнуващите напоследък.
Състезанието започна при прекрасно време – въобще не валя, а пред старта температурите бяха 22 на въздуха и 34 на асфалта. Маса се изстреля от третата си позиция максимално добре и докато Фетел се опитваше да удържи Алонсо, бразилецът излезе начело. Фернандо също задмина немски пилот на Ред Бул, докато Люис Хамилтън излезе четвърти пред Марк Уебър и Дженсън Бътън.
Междувременно Адриан Сутил, Витантонио Лиуци, Себастиен Буеми и Хайме Алгерсуари всички влязоха в пита още след първата обиколка. Съотборниците от Торо Росо се удариха, при което се потроши задното крило на швейцареца. Механиците опитаха да направят нещо, но повредите бяха толкова сериозни, че Себастиен не успя повече да излезе. Междувременно на пилотите на Форс Индия се наложи да минат по още веднъж през пита, след като се отказа, че отборът е объркал гумите им и трябваше да поправят грешката, за да не бъдат наказани. Трули пък се прибра в пита във втория тур с повреда в скоростната кутия (загуби втора предавка). До финала не стигнаха още Сакон Ямамото (Испания Рейсинг), Лукас ди Граси (Върджин) и Хейки Ковалайнен (Лотус).
След 10-ата обиколка Маса вървеше на секунда и половина пред Алонсо, докато Фетел бе на малко под 2 секунди зад Фернандо. Колоната се поразкъса, а Фетел пръв от състезателите в челото направи спиране в бокса (в 13-а обиколка). В следващите турове същото направиха Алонсо, Маса, Хамилтън.
След излизането от пита Фернандо притисна съекипника си, който няколко пъти блокира спирачките и гумите си. Постепенно ситуацията се успокои, но не за дълго.
Бътън пък изтегли максимално назад своето спиране и го направи чак в 23-ата обиколка, излизайки пети в колоната след това – точно зад съотборника си Хамилтън. Шести вървеше Уебър, следван от Хюлкенберг, Де ла Роса, Кубица, Розберг, Шумахер. Само пилотът на Уилямс потъна назад в колоната в течение на надпреварата, но като цяло състезанието вървеше пред промени в позициите. Алонсо намали една идея темпото си, а Уебър бе инструктиран да направи същото заради прекалено висок разход на масло.
И дойде 48-ата обиколка, когато състезателният инженер на Фелипе Маса Роб Смедли каза на пилота си по радиото:
– И значи… Алонсо е по-бърз от теб. Потвърди, че разбираш това съобщение.
Още в следващия тур бразилецът просто остави място на съотборника си и Фернандо поведе, което със сигурност щеше да доведе до буря след финала.
– Добро момче, сега продължавай. Съжалявам… – бе следващото изречение на Смедли!
Заповедите от бокса са забранени след подобно изпълнение точно на Ферари – в Австрия през 2002 г., когато лично тогавашният спортен директор Жан Тод нареди на Рубенс Барикело да пропусне Михаел Шумахер за шампионата. Съобщенията от състезателния инженер на Маса бяха с абсолютно същото значение, самият Смедли ги предаде с явно огромно нежелание, а първите реакции – на недоволство – станаха известни още в следващите обиколки.
Все пак състезанието продължи без повече драми. Хамилтън и Бътън пресякоха финала 4-и и 5-и пред Уебър и пилотите на Мерцедес Розберг и Шумахер. Последната точка отиде за Виталий Петров с Рено.