Нова двойна победа за Ферари, конструкторската титла във Формула 1 и нов рекорд за Михаел Шумахер бяха постигнати от Скудерията днес на пистата Хунгароринг. Германецът изпревари съотборника си Рубенс Барикело в Гран при на Унгария, като с този резултат отборът им стана шампион при екипите, а самият Михаел се превърна в единствения състезател, спечелил 12 надпревари в един сезон в историята.
Барикело създаде малко смут, като не тръгна навреме в загряващата обиколка. Бразилецът обаче все пак успя да потегли и зае втората си позиция на стартовата решетка. При светването на зелените светофари Шумахер тръгна перфектно и поведе. Рубенс удържа второто място, а зад него се нареди стартиралият за пореден път невероятно Фернандо Алонсо. Четвърти бе Монтоя пред Бътън. Такума Сато обаче изостана страшно много в тази първа обиколка и от трети на старта отиде осми.
От самото начало на надпреварата Шумахер наложи убийствено темпо. Ферари-тата бяха значително по-бързи от Рено-то на Алонсо, въпреки че испанецът бе тръгнал с по-малко гориво от тях.
След първата серия питстопове (повечето тимове бяха избрали стратегия с по три спирания) размествания почти не настъпиха, а червените коли дори увеличиха бързината си: преди вторите боксове Михаел имаше аванс от повече от 40 секунди пред Алонсо. Леко объркване предизвика суетенето на механици в бокса на Скудерията, които се занимаваха със системата за дозареждане с гориво на Барикело – причината бе теч, но той бе бързо отстранен и при питовете нямаше проблеми.
В деня, в който се навършват 16 години от смъртта на Енцо Ферари, отборът му посрещна на финала двамата си пилоти с табела с надпис “World Number 1”. Световната им титла при конструкторите е шеста поред.
Надеждите на Макларън претърпяха поредния удар – днес само единият пилот на екипа пресече финала, при това извън зоната на точките. Дейвид Култард стана девети, докато Кими Райконен – за пореден път – не видя карирания флаг. Двигателят на колата му започна да прекъсва малко след старта (на който Кими спечели три места). Проблемът се влошаваше и доведе до отпадането му.
Ярно Трули също отново не завърши. Италианецът пак имаше проблеми с управлението на болида си и дори направи непланирано спиране в пита за нови гуми в опит да оправи нещата. В крайна сметка обаче Рено-то му спря на излизане от последния завой на трасето. Неговото отпадане остави Такума Сато и Антонио Пицония да се борят за шестата позиция, като в тази битка надделя японецът.