Тъй като правилата тази година позволяват използването на само 8 двигателя от един пилот в рамките на сезона, проблемите в квалификацията за Гран при на Италия за тима на БМВ Заубер станаха причина и този отбор да започне да се притеснява дали ще успее да се размине без наказание до края на сезона. В Италия и Робърт Кубица и Ник Хайдфелд получиха повреди в агрегатите си в хода на квалификационната сесия и докато немецът успя да завърши състезанието, то Кубица бе принуден да се оттегли заради теч на масло.
„Проблемите с двигателите ни в квалификацията на Монца бяха причинени от качеството на клапаните, което значи, че не можем да използваме нито един от тези двигатели отново. И двамата ни пилоти караха с двигателите си от Спа на състезанието на Монца, което значи, че им остават само по един нов и няколко използвани мотора до края на сезона. Сега ключовият въпрос е дали това ще е достатъчно, защото ако не е, ще бъдем принудени да използваме девети двигател и ще получим наказание за стартиране с 10 места назад“, обясни д-р Марио Тайсен.
Отборът от Хинвил е приготвил някои аеродинамични подобрения за Сингапур, като освен това се очаква F1.09 да се появи и с променена скоростна кутия.
„След последните си сериозни промени във Валенсия, сега ще пристигнем в Сингапур с още един сериозен нов пакет. Като цяло се надяваме на още една стъпка напред „, обясни техническият директор на тима – Вили Рампф.