Производителите на задвижващи системи също искат ограничение на бюджетите, сподели Рос Браун. 66-годишният инженер остава на поста си и след като Стефано Доменикали замени Чейс Кери като главен изпълнителен директор на F1. Той ще продължи да се грижи за спортните въпроси в Гран при с акцент върху прехода към новите технически правила, които трябва да влязат в сила през 2022 г. и изясняване на изискванията за следващото поколение двигатели. Той разказа в специално интервю за racefans.net какви са очакванията му за работата на екипите при въведените ограничения на бюджетите и в каква посока се работи за новите агрегати.
„Мисля, че отборите сега ще са по-разумни, тъй като нямат отворени бюджети. Не могат да отидат при някой спонсор или собственика на тима и да кажат: „Имаме такава фантастична идея, само ни трябват 10 милиона, за да я изпълним“. Когато бях в Хонда например, нямаше твърд таван на разходите. Ако успееш да обосновеш защо са ти необходими, получаваш парите. Сега трябва всичко да се пресмята и да се балансира в общата картина. Със сигурност ще е трудно. Големите отбори трябва да направят някои драстични промени и може нещата при тях да не се получат веднага. Не виждам обаче друга възможност за напредък.“
„Интересно е, че след като въведохме лимитите получихме обратна информация и от производителите на задвижващи системи. Те искат същото, защото сигурността по отношение на разходите е едно от най-важните неща“, заяви Рос Браун
„При желание да доставяш двигатели в F1 или да участваш в спорта, искаш да можеш да предоставиш на борда си някакви числа какво ще ти струва. Така се постига сигурност на инвестицията. Това е безценно.“
„По отношение на правилата за новите мотори, то трябва да са такива, че да изпълняват целите ни. Едната от тях е гориво без вредни емисии. Другата е разходите за двигателите да са приемливи за производителите. Твърде често в миналото са поставяни технически цели: x капацитет, 1000 конски сили, да може това, да върши онова. Но никога не е споменавана цена. Сега имаме агрегати, които струват милиони, а преди години цената на един мотор бе 100 000 паунда! Това е следствие от формулата, при която технологията е водеща и бизнес моделът не е взет предвид. А той е също толкова важен. Трябва да сме сигурни, че новите задвижващи системи ще отговарят на всички условия.“
Сезон 2020 бе особено необикновен и Формула 1 заедно с ФИА и отборите трябваше да реагира много бързо на наложените от пандемията от коронавирус условия. Бе сглобен календар от 17 старта, сред които имаше някои неочаквани надпревари.
„Ентусиазмът по повод новите попълнения трябва да се вземе предвид. Да помислим за възможна ротация например, за да има повече разнообразие. Другият събрал интерес аспект бяха различните победители. Не ме разбирайте погрешно, все още искаме спортът ни да е меритокрация (тоест система, при която отборите се доказват чрез способностите си – б.а.), но желанието ни е различни екипи да успяват. Фактът, че през миналия сезон имаше различни победители и надпревари наистина бе възприет много положително. А по отношение на дигиталните платформи, 2020-та всъщност бе най-силната ни година“, каза Браун.
Англичанинът е склонен да експериментира с различен формат на уикендите, но не за един цял сезон
През 2020 г. обстоятелствата наложиха на Имола да има само два състезателни дни. Обсъждаше се и възможността за обърната стартова решетка, но не се стигна до опит за прилагането на подобна техника. Все пак Браун би се съгласил някои уикенди да се проведат при определени промени и след това да се преценят влиянието върху работата на тимовете и отзвукът между феновете. Според него две-три подобни надпревари са достатъчни, за да се направят необходимите изводи.
„Това е разумен начин да се върви напред, да се откриват нови компоненти, които да допадат на хората и може би да привличат нови заинтересовани. Не искаме да отчуждаваме феновете си. Лоялни сме към тях. Но би било от полза да намерим начини за привличане и на нови хора. Турция е прекрасен пример. Имаше някои оплаквания по отношение на сцеплението, а състезанието бе сред най-интересните за сезона. Особено интересно бе да се наблюдава как изпъкнаха по-опитните пилоти. Но трябва да се внимава. Не искаш шампионат, който да бъде развален от странични обстоятелства, довели до странни резултати “, обясни Рос Браун.
View this post on Instagram