Типовете гуми софт (меки) и медиум (средни) ще достави Пирели на отборите във Формула 1 за предстоящата Гран при на Бразилия на пистата Интерлагос. Това е най-често избираната комбинация от италианската компания този сезон (общо за 9-и път). Тя пасва най-добре на трасето, което предлага средно-високи нива на износване с 3 бързи завоя, спъната секция от няколко бавни такива и 2 много дълги прави. Променливото време на пистата понякога обаче може да обърка сметките на отборите.
През миналата година градусите на трасето бяха най-високите за целия сезон, което доведе до това масово пилотите да направят състезанието, не с 2 (както беше до 2013 г.), а с 3 спирания в бокса заради по-голямата деградация на типове – софт и медиум. Кими Райконен беше пилотът, завършил най-напред с 2 спирания в пита – 7-и.
Тази година заради малко по-твърдите гуми при еднакви смеси спрямо миналата и по-доброто им пазене от страна на болиди и пилоти е възможно повече състезатели да успеят да затворят дистанцията с 2 питстопа. Това разбира се ще зависи много и от времето и това колко високи ще са температурите. Затова и основната въпросителна относно гумите е дали да бъде избрана тактика с 2 или 3 бокса.
„Традиционно Интерлагос натоварва много гумите и затова очакваме да видим 2 или 3 спирания в бокса за повечето от състезателите, заяви спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Миналата година трасето беше преасфалтирано и това промени настилката (която вече не е толкова абразивна). Тази година е възможно да има и допълнителни места с нов асфалт също така. Най-много е натоварена задна дясна гума най-вече заради това, че се кара по посока, обратна на часовниковата стрелка.”
Самите гуми бързо достигат работна температура, като за това допринасят и високите нива на сцепление, които предлага настилката. През миналата година победата взе Нико Розберг с Мерцедес, който направи състезанието с 3 питстопа. Той започна с гумите софт, след което ги смени с медиум в 7-ата обиколка. След това направи още две смени, продължавайки с медиум, в 26-ата и 50-ата обиколка. Очаква се разликата между двата типа гуми тази година да бъде 0.9 сек в полза на софт.