Два питстопа за смяна на гуми се очаква да направят повечето пилоти в Гран при на Китай на пистата Шанхай. За уикенда на разположение на състезателите са типовете суперсофт, софт и медиум. И докато в Австралия с най-меките типове на Пирели (ултрасофт, суперсофт и софт) почти всички изкараха състезанието с един стоп, то големите натоварвания на гумите в бързите завои 1 и 13 по всяка вероятност ще наложат на пилотите да спрат два пъти при механиците си, въпреки наличието на типа медиум.
Очакванията са пилотите в топ 10 от квалификацията да започнат надпреварата със суперсофт, които са използвани във втората част на квалификацията, след което на два пъти да използват софт при двата стопа, или при по-висока деградация един комплект софт и един медиум. Вариантът с един питстоп изглежда възможен за пилотите извън топ 10 в решетката, като той е да се стартира със софт и след това да се сложи медиум, с който да се кара до финала.
През миналата година победата в Китай взе Нико Розберг с Мерцедес. Той кара с тактика с 2 стопа, като потегли със софт, след което спря за нов чифт меки гуми в 20-ата обиколка, а в 36-ата постави медиум, с които изкара останалите 20 тура. Вторият и третият – Фетел и Квят, използваха стратегия с 3 стопа.
„Очакваме да се използват основно типовете суперсофт и софт, в зависимост от времето, което е непредвидимо в Шанхай. коментира шефът на Пирели по автомобилните състезания Марио Исола. – В миналото се получаваше грейнинг по гумите заради дългите прави, последвани от бавни завои. Но както видяхме от тестовете в Барселона грейнингът като цяло е намален тази година.“ Изискванията от Пирели за тази година са минимално налягане от 21 psi на предните гуми и 20.5 на задните.