Audi разширява асортимента от двигатели за своя луксозен SUV модел Q8 с два нови V6-двигателя. Занапред клиентите на топмодела в Q-семейството на марката ще могат да поръчват мощния 3.0 TFSI. Както и още един вариант на вече познатия 3.0 TDI.
Audi Q8 обединява в себе си елегантността на луксозно Coupé с четири врати и практичните качества на SUV. Просторен интериор с гъвкаво проектирано товарно отделение, най-модерни технологии в областта на ергономията и ходовата част, както и интелигентните системи за подпомагане на водача го превръщат в идеален спътник както за бизнеса, така и за свободното време. Сега голямото SUV-Coupé включва в асортимента си още две задвижвания, за да отговори на нуждите на още по-широк кръг от клиенти.
В новия Audi Q8 55 TFSI* работи бензинов двигател с работен обем три литра и директно впръскване на горивото, който генерира 250 kW (340 к.с.). В широкия диапазон от 1.370 до 4.500 оборота в минута той разполага с голям въртящ момент от 500 Нм. Бензиновият двигател с принудително турбопълнене успява да ускори Audi Q8 за 5,9 секунди от място до 100 км/ч. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
Вторият от двата нови агрегата представлява версия на вече познатия трилитров дизелов мотор. Той разполага със 170 kW (231 к.с.) мощност и също може да се похвали с внушителен въртящ момент от 500 Нм.
Максималната тяга е достъпна между 1.750 и 3.250 оборота в минута. Audi Q8 45 TDI* спринтира за 7,1 секунди от място до 100 км/ч и достига максимална скорост 233 км/ч.
Всички двигатели в Audi Q8 работят със система Mild-Hybrid, която в реални условия намалява разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра. В основата на тази система са литиево-йонна акумулаторна батерия и ремъчен стартер-генератор (RSG), които обезпечават работата на 48-волтовата бордна мрежа на голямото SUV-Coupé.
При използване на спирачките RSG осигурява рекуперация с интензитет до 12 kW, като спечелената по този начин енергия се съхранява в акумулатора. Между 55 и 160 км/ч Q8 е в състояние да се придвижва в продължение на до 40 секунди с изключен двигател, когато водачът отнеме крака си от газта. След изминаването на това време RSG бързо и неусетно отново стартира шестцилиндровия агрегат. Режемът старт-стоп от своя страна се активира още при скорост под 22 км/ч.
Новите двигатели се комбинират с осемстепенния автоматик tiptronic и системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro. Двата нови варианта на Q8 серийно стъпват на 19-цолови колела с гуми 265/55. Ходовата част с регулируеми амортисьори и системата за избор на режими на шофиране Audi drive select са част от серийното оборудване, също както MMI Navigation plus и Audi virtual cockpit. Управлението на повечето функции става от два сензорни екрана с акустична и тактилна обратна връзка. Audi Q8 55 TFSI в Германия има начална цена 76.300 евро, а Q8 45 TDI започва от 73.300 евро.
Данни за разхода на гориво на упоменатите модели:
(Данните за разхода на гориво и емисиите CO2 могат да варират в зависимост от избраното оборудване)
Audi Q8 55 TFSI:
Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 9,1 – 8,9;
Комбинирани емисии CO2 в г/км: 207 – 202
Audi Q8 45 TDI:
Комбиниран разход на гориво в л /100 км: 6,7 – 6,4;
Комбинирани емисии CO2 в г/км: 176 – 169