Чисто новите писти поставят всички отбори и пилоти във Формула 1 пред едно и също изпитание, както и партньорите им, сред които може би най-важен е доставчикът на гуми. От Пирели заложиха на консервативен избор на гуми именно поради факта, че почти нищо не е известно за трасето, така че екипите ще разполагат с хард и софт. За разлика от традиционния подход този път по-меката смес е основна, а твърдата – опционална. Така в петък тимовете ще могат да тренират повече със софт, въпреки че това са най-добре познатите гуми на всички, тъй като са използвани в абсолютно всеки един от стартовете от началото на сезона. Пирели ще предоставят и допълнителен комплект от същия тип през първия ден изпитания, за да се събере възможно най-много информация за малко над 5-километровото трасе, намиращо се на петдесетина километра от Делхи.
Трасето ще бъде използвано за първи път тази седмица и това предполага наличието на много прах и мръсотия по него в началото на пробите, както и съответно сериозна еволюция на настилката през уикенда.
– Нарочно направихме консервативен избор за индийската писта, но се постарахме отборите да имат повече време за софт. Това ще ни помогне значително за взимането на решения за догодина, особено като се има предвид отличната издръжливост на по-меките смеси. Твърде рано е да говорим за брой на спиранията в бокса, но предполагаме, че ще има значителна разлика в представянето на двата типа – коментира моторспорт директорът на компанията Пол Хембри.
Асфалтът на пистата е много гладък и това може да доведе до над 2 секунди разлика в представянето на хард и софт, твърди от своя страна Нараин Картикеян. Питлейнът пък е доста дълъг и екипите съответно ще търсят стратегии с по-малко боксове. Отделни завои в конфигурацията пък ще натоварват предните или задни гуми.