В началото на петия си сезон като шеф на Ферари във Формула 1 Стефано Доменикали вече има сериозен опит. Управлението на един от най-известните в световен мащаб автомобилни отбори не е никак леко – натискът за успех е постоянен. Италианецът обаче запазва самообладание, въпреки че постиженията на тима през последните години не отговарят на високите критерии в Маранело.
– Тревожността не помага. Безполезно е да се стресираш. Ферари винаги се намира под напрежение и това е част от културата на тима. Подходът ми е да съм решителен и да работя упорито, да не се демотивирам, ако нещата не потръгнат добре от самото начало. Целта ни за тази година е ясна. Колата ще е нова, ще скъсаме с миналото. Ще е различна, с нови концепции, които не сме използвали в предишни модели – обясни Доменикали.
Той отбеляза идването на много нови хора в отбора, като обяви и привличането на бившия директор развитие в Бриджстоун Хирохиде Хамашима. Според него това ще помогне на Ферари, защото ще е глътка свеж въздух в работата.
– Структурата вече съществува и трябва да се потрудим всичко да е напълно интегрирано – продължи Доменикали. – Инженерите са наясно със задачите, но няма смисъл да ги подлагаме на допълнителен натиск. Ненужно е.
Автомобилът ще бъде представен на 3 февруари в Маранело и след това ще се тества на Фиорано – или същия ден, или на следващия в зависимост от времето. Този болид ще е дело на Пат Фрай, който пое поста технически директор в средата на 2011 г. Това, призна Доменикали, не бе перфектния вариант, но не е и извинение за евентуални пропуски. Затова Фрай получава възможно най-широка подкрепа, в това число привличането на много нови хора в отбора. Освен идването на Хамашима бе потвърдено и присъединяването на Стив Кларк като главен инженер. Той работи във Формула 1 от 1989 г., за малко отива в американските серии КАРТ, но след това се връща в Гран при.
Шефът на Ферари потвърди освен това напускането на отбора на асоциацията на отборите от Формула 1 (ФОТА). Той заяви, че организацията не е постигнала целите си.
– Нямаше решение относно споразумението за ограничаване на ресурсите. Важно е да има правила, а пестенето е фундаментален елемент за бъдещето на F1. Ограниченията остават. Първата договорка приключва в края на 2012 г., а втората – договорена в Сингапур 2010 г. – важи до края на 2017-та. Това са обвързващи споразумения и е необходимо да намерим начин да намалим разходите – сподели Доменикали.
Финансовата криза се отразява зле на Формула 1 и необходимо всички да внимават в харчовете, защото и малките отбори са важни за спорта, твърди италианецът. Според него следващите две години ще са особено трудни за Ферари. Ще трябва да се работи по новите двигатели за 2014 г. – нещо, върху което Лука Марморини вече е съсредоточен. Целта е създаването на наистина издръжлив мотор, но и с достатъчно добър звук.