През изминалия сезон формата на Ферари показа сериозни амплитуди. В началото на сезона екипа бе доста зад останалите, но след тестовете в началото на май показа сериозно израстване, преди в края на сезона отново да спадне. Това доведе до загуба на борбата за титлите, а причина за това се оказаха проблеми с аеродинамичния тунел и симулатора. Сега обаче всичко изглежда решено и президентът на Ферари, Лука ди Монтедземоло гледа с оптимизъм към началото на новия сезон и очаква силна година от своя отбор.
„Мога да го обясня с две думи: корелацията е налице“, обясни Ди Монтедземоло пред Gazetta dello sport. „Между аеротунела, симулатора и резултатите на пистата.“
Както стана известно, Ферари използва през зимата тунела на Тойота в Кьолн, докато на собствения бе започната реконструкция. Проблемите с тунела обаче не бяха основното. Според последните проучвания големият проблем е бил симулатора.
„С години ние тествахме на Фиорано и Муджело. Другите не разполагаха с писти и се съсредоточиха върху своите симулатори.“
Така например в екипа на Макларън използвали симулатор още преди десет години, както разкрил Педро де ла Роса. Ферари през това време получаваха своите резултати единствено посредством тестове.
Сега Ферари изглежда са наваксали сериозно в този основен вече за отборите компонент. Първата цел на отбора в момента била, да е сред трите най-добри екипи в началото на сезона.
„Втората ни цел е да подобрим още корелацията между канала и резултатите на пистата. Така ще сме сигурни, че промените, които ще направим по F138 ще функционират на трасето.“
Ди Монтедземоло се надява също така Фелипе Маса да затвърди силното си представяне от втората половина на миналия сезон.
„Ще е добре за отбора да разполага с пилоти, притежаващи амбиция. Кой според вас можеше да вземем на мястото на Фелипе? Виждате ли някой феноменален пилот?“
Ди Монтедземоло не се притеснява, че Фернандо Алонсо може да напусне екипа в случай, че изпусне титлата и през този сезон.
„Той има договор с нас до края на 2015 г. Мога да разбера притеснението му преди първите тестове. Той просто не желаеше да говори за колата, защото първо искаше да види възможностите на F138. Сега той е спокоен и уверен. Това ме кара и аз да се чувствам уверен.“