Последното разместване на календара във Формула 1 доведе до отпадане на демонстрационните обиколки на Ромен Грожан, планирани за деня на Гран при на Франция. Ограничения в пътуването направиха провеждането на старт в Турция невъзможно. Поради тази причина надпреварата, която замести в календара отмененото състезание в Канада, отпадна. Франция бе изтеглена със седмица напред, а в програмата бе включен втори старт в Австрия.
Ромен Грожан получи шанс от Мерцедес да направи тест с болида F1 W10 от 2019 г.
Тимът от Бракли изпълни обещанието на Тото Волф, дадено след миналогодишната зловеща катастрофа на французина. Когато стана ясно, че пилотът вероятно ще пропусне и последния кръг от сезон 2020, Волф каза, че ще организира тест за него, за да не бъде страховитият инцидент последен спомен за Ромен от Формула 1.
The full day of testing in the W10 will still be going ahead, that plan remains unchanged, but the demo laps on the Sunday of the French GP won’t be possible now due to the calendar revisions. But the full test is still happening!
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 14, 2021
В края на март Грожан посети фабриката в Бракли, където му бе взета мярка за седалка. Заедно с Мерцедес планира тестова сесия и демонстрационни обиколки, които трябваше да се състоят преди Гран при на Франция. Сега обаче това няма да е възможно. На 20 юни, когато ще е състезанието на Пол Рикар, има надпревара в Индикар, където понастоящем кара Грожан. Тестът на 29 юни остава.
Междувременно Грожан коментира, че според него за асоциацията на пилотите във Формула 1 (GPDA – Grand Prix Drivers Association) е добре, че директори са Джордж Ръсел и Себастиан Фетел
Пилотът на Уилямс зае овакантения от французина пост.
„Поддържам връзка с тях и участвам в работата на организацията, макар вече да не съм член. Обсъждаме въпроси за безопасността и други проблеми. Имаме група в WhatsApp, където коментираме, както и преди. Сега гледам нещата отстрани и ги възприемам по различен начин. Такъв поглед винаги е полезен“, обясни Грожан.
„Избирането на Джордж на този пост бе правилно. На ръководството на асоциацията й бе необходим млад пилот, който да внесе свежи идеи, нова визия. Джордж е 10 или 15 години по-млад от Себастиан. На трасето тази разлика не се усеща, но в живота може да изиграе важна роля. Това са съвършено различни поколения.“
Ромен спечели първи полпозишън в Индикар за GMR Гран при на пистата Индианаполис този уикенд. Това е трети старт за него в американския шампионат.