Данил Квят ще се състезава в световния шампионат за издръжливост (WEC). Бившият пилот от F1 ще се включи в състезанията с LMP2 прототипи с екипа на G-Drive Racing.
Looking good, @kvyatofficial.#WEC #LeMans24 @GDrive_Racing pic.twitter.com/KxugvlkkhW
— WEC (@FIAWEC) February 14, 2022
Бившият пилот на Ред Бул, Торо Росо и Алфа Таури беше обявен като част от екипажа на автомобила на G-Drive, който ще участва в клас LMP2. Негови съотборници са Рене Биндер и Джеймс Алън. В същото време руският отбор заяви, че е заявил втори автомобил за 24-те часа на Льо Ман.
Ако заявката бъде приета от Орека, пилотите на втората кола ще бъдат от шефа на отбора Роман Русинов и състезателката от DTM София Фльорш. Също така те ще участват със същия автомобил в европейските серии Льо Ман, като все още не обявен третият пилот за тази програма.
27-годишният руснак се насочва към WEC след като загуби титулярното си място в F1 в края на 2020 за сметка на Юки Цунода. Миналата година той изпълняваше ролята на тестов и резервен пилот в отбора на Алпин. В момента тази роля се изпълнява от шампиона във Формула 2 Оскар Пиастри, който се надява да дебютира във Формула 1 през 2023.
„Малко са категориите и сериите, които са по-конкурентни от състезанията в световния шампионат за издръжливост (WEC)“, каза Квят.
„Очаквам с нетърпение да дебютирам с G-Drive Racing. Това е отбор, който е върха в този тип състезания. Искам да се състезавам за победа във всяка една надпревара, най-вече в Льо Ман.“
New journey ahead! 😁 pic.twitter.com/GY5pQxyT6l
— Daniil Kvyat (@kvyatofficial) February 14, 2022
Русинов определи Квят като „една от най-големите руски спортни личности“, а подписването на договора му с G-Drive като „изключително важно.“
„Следя кариерата на Данил още откакто беше в GP3. Винаги съм поддържал контакт с него. Смятам го за изключително талантлив и харесвам неговия стил“, сподели Русинов.
„Исках да му дам възможност да спечели в Льо Ман, но съм сигурен, че кариерата му в F1 не е приключила.“
Русинов се е опитвал да привлече Квят в своя отбор от известно време. Той разкри, че е бил много близо до подписване на договор с него в европейските серии Льо Ман (ELMS) през 2018. В крайна сметка Данил е избрал да бъде резервен пилот във Ферари.
Шефът на G-Drive е убеден, че пилотският състав на неговия отбор ще се бори за победи в своя клас и се опитва да повтори триумфа в 24-те часа на Льо Ман от 2015.
„Данил се присъединява към Джеймс и Рене. Тримата състезатели образуват много силно партньорство. Те притежават скоростта и опита, които са необходими за борбата за подиуми и победи“, завърши Роман Русинов.