Кирил Кирилов поставя въпроса слипстрийма в съвременните болиди: След последното (към тоя момент) състезание в Белгия, в мен възникна един въпрос. Какво е влиянието на слипстрийма или „изтеглянето“, както е известно напоследък? В Белгия видяхме, как Алонсо разви 340 км/ч, карайки във въздушната струя на Вандорн, видяхме, как същия тоя Алонсо изпревари Хюлкенберг на правата след Червената вода, видяхме и как Фетел в 3-тата част на квалификацията почти застигна Хамилтън. Четохме и коментари на състезателите за предимство от 2-3 десети заради слипстрийма. Конкретно Алонсо спомена нещо подобно. В същото време упорито се говори за сегашните болиди, които не могат да се движат добре във въздушната струя на болида пред тях. Каква е тънката разлика между 1-2 секунди изоставане и под една секунда изоставане? Изчезва ли негативното влиянието на предния болид, когато разликата стане под секунда или някъде в тоя интервал? Да поясна още нещо. Алонсо мина през Червената Вода зад Вандорн. Остави си достатъчно разстояние след първия завой, после го настигна на изкачванто и използва въздушната струя почти до края на правата. Подобно нещо стана и с Фетел, който изпозлва Кими за „влакче“. И тук възниква въпроса – ако наистина турболентните потоци са големи, пилотите не губят ли сцепление докато застигнат предния автомобил? Защото в Червената вода трябва огромно сцепление, макар че с днешните болиди то е дори в повече. Но какъв е случая с Фетел и как Кими успя да му помогне за най-бързия трети сектор, който постигна? Там също трябваше да доближи Ферарито на Кими, но това явно не е повлияло негативно. Или може би тук негативите са по-скоро заради различните температури на гуми, мотор и така нататък, които са от значение в дълги серии от обиколки?