Попитай Иван Тенчев, епизод 281
Темата на епизода е повдигната от Огнян Палатов. Той ни пише:
Кой решава кои производители ще участват и снабдяват колите в даден сезон? Каква е директната полза за тези производители да участват изобщо ? Ако е чисто научна полза, то останалите производители не виждат ли тази полза и защо не влязат в надпреварата и те? Ще стане ли крайно хаотичен и непредвидим спорта с влизането на няколко топ производителя? Защо ФОМ раздава годишни бюджети на производителите на коли, а не стимулира развойната дейност на компаниите в бранша с гуми?
На мене ми е по-интересно да гледам надпревара и с гумите, и как отборите и пилотите търсят разнообразни решения на всяко едно трасе в колаборация с техният снабдител на гуми, отколкото да чувам непрекъснато за някакви меки, супер меки, полумеки и прочие гуми на Пирели, което ми е безкрайно безинтересно. То затова Мерцедес, а преди това и Ред Бул, нямат конкуренция и гледаме повторения всеки път. Навремето гумите на Мишлен бяха добри на мокро, Гудир бяха на сухо, имаше разлики в трасета, имаше разлики в сектори. Беше непредсказуемо и динамично. Сега е една постна постановка и повторение след повторение с предизвестен край.