Шампионът Лукас ди Граси от екипа на Audi Sport бе най-бърз в квалификацията за ePrix на Уругвай в Пунта дел Есте, 6-и кръг от първенството на Формула Е.
Бразилецът заедно с още двама от своите конкуренти – Алекс Лин от DS Virgin и Оливър Търви от NIO, обаче бе разследван от комисарите за пресичане на шикана и печелене на нерегламентирано предимство в Суперпола.
Те бяха признати, че са нарушили правилата и бяха наказани с 1 място назад в решетката спрямо постигнатите позиции. Третия Мич Еванс от Jaguar Racing пък бе декласиран за разпределение на теглото в колата не според изискванията и така Жан-Ерик Верн бе пратен на полпозишън. Ди Граси ще потегли 2-и, а Лин 3-и.
В първата квалификационна група най-бърз бе Ди Граси, следван от Маро Енгел (Venturi), Жером Дамброзио (Dragon Racing), Лука Филипи и Бломквист (Andretti).
От втората група Лин даде второ време в общото класиране, Андре Лотерер 3-о, а Хосе Мария Лопес 5-о. Никола Прост се удари след грешка на един от шиканите.
От третата победителят от предния кръг Дани Абт от Audi Sport постигна 5-и резултат, Оливър Търви 4-и (NIO), Мич Еванс 2-и, а Ник Хайдфелд (Mahindra) катастрофира.
Заради инцидента Мортара не можа да завърши бързата си обиколка и получи право на нова след спирането на сесията за няколко минути. Той обаче остана извън топ 5.
Така преди последната група водач бе Ди Граси, следван от Еванс, Лин, Търви и Абт. В нея Верн постигна най-добро време, като изпревари с 0.360 сек Ди Граси и остави Абт извън Суперпола. В същото време Нелсон Пике от Jaguar катастрофира и не завърши, а Розенквист от Mahindra допусна сериозна грешка.
В решителната част Търви първи записа бърза обиколка – 1:14.978 мин. Лин обаче свали цели 0.8 сек. Мич Еванс се нареди между двамата на половин секунда зад Лин. Ди Граси обаче свали 2 десети от времето на Лин и поведе. Последният на трасето Верн загуби много време още в първия сектор и в крайна сметка остана последен 5-и.
След финала обаче Ди Граси, Търви и Лин бяха подложени на разследване от комисарите за пресичане на шикана. В крайна сметка те бяха признати за винаовни и техните времена бяха анулирани. Еванс пък бе декласиран, тъй като се оказа, че разпредлението на теглото на колата му не отговаря на правилника. Така изведнъжд 5-ият Верн бе пратен на полпозишън.
Highlights from qualifying for the 2018 CBMM Niobium #PuntaDelEsteEPrix pic.twitter.com/587s3wMC6h
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) March 17, 2018