Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 CVC трябва да се разберат с Мерцедес преди излизането на борсата, твърди...

CVC трябва да се разберат с Мерцедес преди излизането на борсата, твърди Фрай

46
0
Мерцедес

Носителят на търговските права за Формула 1 CVC Кепитъл Партнърс трябва да постигне споразумение с Мерцедес преди пускането на акции от Гран при на борсата, твърди главният изпълнителен директор на тима от Бракли Ник Фрай. Инвестиционният холдинг предложи наскоро на отбора да се ангажира твърдо с участие в спорта и след сезон 2012 г., което екипът отказа да направи.

Известни са и търканията на Мерцедес с управляващия правата от името на CVC Бърни Екълстоун. Икономически анализатори обаче смятат, че договорка между тима и компанията е от жизненоважно значение, за да се запази стойността на F1 – благодарение на присъствието в спорта на един от най-големите и уважавани автомобилни производители.

Темата не бе подмината и в началото на уикенда за Гран при на Испания. Мерцедес единствени от големите отбори все още нямат споразумение с Екълстоун – Ферари, Макларън и Ред Бул постигнаха такива още през март.

Според мен CVC трябва бързо да разрешат ситуацията, ако искат F1 да излезе на борсата. Това им е нужно може би повече, отколкото на нас – коментира Фрай на пистата Каталуния.

Времето за действия е много кратко, тъй като се твърди, че пускането на акциите е планирано за началото на юни. Смята се, че Формула 1 ще бъде оценена на около $10 млрд. долара, а CVC ще запазят контролния пакет. Основното количество за листване ще дойдат от 15-те процента на Леман Брадърс.

Ферари, Макларън и Ред Бул пък имат договорки с Екълстоун за разпределението на приходите, евентуално места в борда на директорите и т.н. след промените, които ще настъпят и съответното преструктуриране. От Уокинг например потвърдиха информацията, че ще имат представител в борда.

Рос Браун е поискал от Бърни подобни привилегии за Мерцедес, но това не е било прието от управляващия търговските права. От там произтича и напрежението между двете страни, въпреки че от Бракли бяха категорични през седмицата, че продължават да водят разговори и затова не могат да си позволят да коментират въпроса.

Мерцедес се завърнаха със заводски тим през 2010 г., след като купиха Браун Гран при. Преди това се оттеглят от спорта в края на 1955 г. Победата в Гран при на Китай бе първа за щутгартци именно от 55-та насам. Проблемите с бъдещия договор Конкорд и Екълстоун обаче доведоха до поредица слухове за евентуално оттегляне на отбора от Формула 1.

Мерцедес-Бенц желае да е в F1 – заяви по този повод Фрай. – Бих добавил, че F1 има нужда от Мерцедес-Бенц, защото е една от 20-те топмарки в световен мащаб и е от малкото останали в спорта автомобилни производители. Доставяме двигатели на три отбора. Напълно съм убеден, че стойността на Гран при може да пострада, ако Мерцедес не е сред участниците в F1 – допълни той.