CUPRA откри новото седалище на марката – гаража CUPRA, разположен в съседство с корпоративната централа на SEAT. По време на откриването, за първи път и в световен мащаб, марката представи гамата на първия CUPRA Leon, включително нови състезателни автомобили и началото на своя път към електрификация с първия си хибриден модел.
След като приключи 2019 г. със 71,8% ръст спрямо предходната година и близо 24 700 продадени автомобила, CUPRA стартира 2020 г. с пълен график от новости. В допълнение към отварянето на вратите на новия си дом, 2400 кв. м. екологично ефективна сграда, с дизайн на състезателна площадка, марката реконструира своята работилница за състезателни автомобили – фабриката за състезания CUPRA. CUPRA инвестира 5,3 милиона евро в новите си съоръжения. В тях има достатъчно място за 200 служители.
„Решението да обособим CUPRA като независим бранд преди две години не можеше да бъде по-сполучливо, защото за това кратко време марката се превърна в най-печелившата ни бизнес единица. CUPRA дава възможност на SEAT да произвежда по-печеливши модели и да достига до нови клиенти. Двете марки заедно ни дават ресурсите и оперативната база, за да продължим да се развиваме. Сега решихме да укрепим марката, като изградим собствена корпоративна централа”, заяви Carsten Isensee, изпълняващ длъжността президент и изпълнителен финансов и ИТ вицепрезидент на SEAT по време на пресконференцията за стартирането на CUPRA Leon.
Тази година CUPRA възнамерява да демонстрира своите възможности на автомобилния пазар, като разширява гамата си и нараства в международен план.
В допълнение към успеха на CUPRA Ateca, марката ще засили продуктовото си портфолио с първия CUPRA Leon, във версиите си за хечбек и Sportstourer и с CUPRA Formentor, първият модел, създаден специално за марката.
Изпълнителният директор на CUPRA и вицепрезидент на SEAT Уейн Грифитс заяви: „Постигнатите резултати през последните две години с близо 40 000 продадени автомобила доказват големия потенциал на марката. CUPRA нараства повече, отколкото очаквахме. Затова трябваше да построим дом за племето на CUPRA и удвоихме своя персонал до 200 служители.
Сега навлизаме в нова фаза, в която ще демонстрираме, че спортния дух може да се наелектризира с пускането на три хибридни автомобила, което ще ни позволи тази година да постигнем първоначалната си цел да удвоим продажбите за две до четири години.“
Грифитс също обяви, че моделът на CUPRA Formentor ще направи първата си публична поява на тазгодишното автомобилно изложение в Женева и се очаква да излезе на пазара през втората половина на годината.
CUPRA използва повода на официалното откриване на централата си, за да представи новото семейство на CUPRA Leon.
Това е най-продаваният модел на марката, чието последно поколение отбеляза 44 000 продадени автомобила за четири години. За да стимулира компанията, CUPRA представи версиите хечбек и Sportstourer с широка гама високоефективни двигатели. От бензинови двигател до хибридния плъгин с три опции от 245, 300 и 310 к.с.
CUPRA Leon, подготвен за пускане на пазара през последното тримесечие на годината, е считан за „Кралят на Леоните“. Първият CUPRA Leon с логото на марката се отличава с дизайн, комфорт и най-новите технологии.
CUPRA също представи новата версия на e-Racer CUPRA, първият в света изцяло електрически състезателен автомобил. Изпълнителният директор на марката Уейн Грифитс потвърди участието на CUPRA в шампионата за електрически автомобили PURE ETCR. Той започва тази година,а пилоти ще бъдат Матиас Екстрьом и Жорди Жене.
Инженерите на марката, дошли от света на състезанията, са разработили нов бензинов състезателен автомобил, CUPRA Leon Competición. В допълнение, CUPRA представи и новия пилотен състезателен костюм и колекцията от екипно облекло в сътрудничество със Sabelt. Последният е световен лидер в оборудването за състезателни автомобили.