Начало Автомобили Citroën C3 с гени на слава и авангардност

Citroën C3 с гени на слава и авангардност

174
0
CitroГ«n C3

В края на 2016 г. в Абу Даби бе представен състезателният Citroën C3 WRC, с който марката ще се опита да си върне славата на непобедим участник в световните ралита. Себастиен Льоб спечели цели 9 световни титли с различните модели на марката, а точно в дните, в които бе представена новата състезателна версия, у нас представителите на бранда от Автомотор Корпорация демонстрираха през медиите новата гама C3 с тест до Банско.

Citroën залагат много на С3 и не само във WRC, но и в серийния модел. В него са заложени гените и технологиите на славните успехи и опитът от предишното поколение модели, от които бяха продадени 3,6 млн. броя.

Компанията лансира новата гама обаче и с напълно нови решения и технологии, които в най-голяма степен могат да удовлетворят всички абсолютно индивидуални желания на клиентите. Колата е предназначена за много широк кръг клиенти, изглежда градска, но е удобна и за дълъг път.

Citroën винаги са се славели с отличните си цветови комбинации, но при С3 са надминали себе си. Двете тестови коли бяха в перфектни съчетания. Едната – бяла с червен покрив, с червени и черни елементи, а втората – синя с бял покрив, с бели и черни елементи. А има и още комбинации – над 36. Има избор от 3 цвята на покрива, на цветове за рамките на фаровете за мъгла, страничните огледала, графиката на задната С-колона и протекторите Airbump. В интериора има възможност за избор между 4 различни тонални пакета.

Мъжете са убедени, че „цвят кола не кара“, но С3 съвсем не залага единствено на тон. Колата е наистина компактна с дължина 3,99 м, широчина 1,75 м, височина 1,47 м, но има 300 литра багажен обем! Предимство е, че широчината е увеличена с 2 см спрямо предишния модел. Французите имат една програма – Citroën Advanced Comfort, която носи превъзходство в комфорта. Става дума за удобните седалки, за панорамен покрив, за местата за вещи и за разпределение на пространствата. Дори на задната седалка зад водача не ми е притеснено да седя, а не съм малък на ръст и килограми. Подобно на C4 Cactus, новият С3 е проектиран така, че човек да се чувства удобно. Панелът на бордното табло е по цялата ширина на автомобила и е подчертан от напречна ивица, която засилва възприятието за ширина. С3 е с най-голямата жабка в сегмента – 6,25 л. Технологията е акцентирана със 7-инчов тъчпад, интегриран в центъра на панела на бордното табло. Това, което за първи път се предлага обаче и прави световна премиера, е Citroën ConnectedCam, напълно интегрирана и свързана HD камера. Тя филмира преживяванията на пътя за незабавно споделяне в социалната мрежа или за по-късни разглеждания. Записът може да служи и като доказателство в случай на инцидент, но направо си е и за шпионаж. Камерата е с широк ъгъл 120°, full HD, с 2 милиона пиксела, GPS и вътрешна памет от 16 GB. Намира се точно зад огледалото на предното стъкло, записва това, което водачът вижда пред автомобила. Устройствата има две основни функции: снимка с едно кликване или  видеоклип до 20 секунди с продължително натискане. „Творбите“ се споделят от водача,  след като спре автомобилът. В случай на удар, камерата автоматично се активира и прави запис с продължителност минута и половина – 30 секунди преди и 1 минута след. Друга полза от ConnectedCam Citroën е възможността да се запише позицията на автомобила чрез функцията за геолокализация и по този начин той да бъде по-лесно намерен. Има и други съвременни технологии – 3D навигация с гласово разпознаване, камера за заден ход, предупреждение при неволно напускане лентата на движение, наблюдение на мъртвата зона.

По пътя към Банско пробвахме новия С3 и на магистрала, и на първостепенен път, на сняг, че дори и малко на офроуд. Колата определено е приятна и не само на външен вид със силуета си, излъчващ динамика, досущ като на споменатата бегачка, за която говорихме в началото. Интересно е, че С3 някак прилича и на малък кросоувър. Може би заради големите си колела с диаметър 640 мм и 17-инчови джанти и големите закръглени фарове, които са под дневните LED светлини, вързани от своя страна с хромирани лайстни.

Моделът разполага и с друг специалитет на Citroën – Airbump. Тава са панелите, познати от С4 Cactus, които предпазват каросерията при леки контакти в града и придават специфично излъчване на модела.  Боядисването на една врата е 200 лв., а Airbump са 10 пъти по-евтини и се сменят много лесно.

По отношение на задвижването новият C3 има най-новото поколение бензинови PureTech и дизелови BlueHDi двигатели, ефективни и с нисък разход. Предлага се ръчна скоростна кутия при 3-цилиндровия двигател PureTech, който пък има 3 версии на мощност – 68, 82 и 110, като последния е със Stop & Start система. При дизела с ръчна скоростна кутия се предлага версията с BlueHDi 75 и 100 к.с., като и двете са със Stop & Start. C3 се предлага и с автоматична скоростна кутия EAT6.

Платформата А на групата PSA е оптимизирана за С3, като той постига отлично съотношение на компактност, обитаемост, атрактивна морфология и ефективност на платформата. Особено внимание е обърнато на комфорта на окачването, което отпред е псевдо MacPherson и отзад с торсионна греда. Автомобилът е изключително тих, като е добре акустично изолиран. Връзката между пътниците и новия C3 е допълнително подсилена с гласово разпознаване, което позволява взаимодействие между навигация, телефон и медии. Технологията MIRROR SCREEN позволява да се включи смартфон и да се дублира върху централния екран. Шофьорът намира своето мултимедийно съдържание и управлява пряко и лесно смартфона си и съвместимите му приложения от сензорния екран. Тя работи с Apple CarPlayTM, Android Auto и MirrorLink. Улеснение за водача са камерата за задно виждане, системата за потегляне по наклон, за индикиране при пресичане на маркировката, за мъртвата точка. Много полезна е и системата за сънливост на волана, която предупреждава водача, че е време за пауза, след 2 часа движение при скорост от над 70 км/ч. 

Тестът е публикуван в брой 201, февруари 2017 на ClubS1