НОВ СТИЛ, КОНЦЕПЦИЯ И ПОСТИЖЕНИЯ НА МЕСТАТА, КЪДЕТО ПЪТИЩАТА СЕ КРЪСТОСВАТ
Едновременно пленителна и импозантна линия, конфигурация от 5 + 2 места комбинирана с ефикасно модулиране на вътрешното пространство, интегрална трансмисия осигуряваща истинска поливалентност при употреба, резултати от най-висока класа за сегмента и оптимална защита на околната среда, благодарение на дизеловия двигател Hdi оборудван с филтър за частици (FAP), това са основните предимства на C-Crosser, новият SUV (Sport Utility Vehicle) от висока класа на Citroën.
По време на световната премиера на Салона в Женева, още преди излизането му на европейския пазар, планирано за лятото на 2007, C-Crosser разкри силует, който запазва класическите кодове на марката Citroën, лавира между мускулестите очертания на off-road, динамичните линии на спортния автомобил и изисканите детайли на лимузината от висока класа.
Реализиран без никакви компромиси, C-Crosser е способен да преведе пътниците си по всякакви пътища, без оглед на атмосферните условия, благодарение на използваната интегрална трансмисия. Той ще удовлетворява най-разнообразните нужди от вътрешно разпределение, чрез модулиране на вътрешното пространство (конфигурация 5 + 2 места, подвижни и сгъваеми седалки на 2 ред, равен под).
Към поливалентната му употреба можем да добавим изключително реактивното и динамично пътно поведение, с отлично съотношение между комфорт и сцепление на пътя, както и добри характеристики за опазване на околната среда благодарение на дизеловия двигател HDi, екипиран с филтър за частици (FAP).
C-Crosser се чувства еднакво добре в градска и извънградска среда, както и в насечена местност; той е еднакво приятен за управление при индивидуални и семейни пътувания и посреща гостоприемно на борда си Вашите приятели или предметите, които желаете да превозвате. C-Crosser е предназначен за всички, които търсят изключително поливалентно превозно средство, което да задоволи порива им към свобода и благосъстояние.
СТИЛ ПОКАЗАТЕЛЕН ЗА МОЩНОСТ, СИЛА И ИЗТЪНЧЕНОСТ
Ясно подчертавайки принадлежността си към марката Citroën, C-Crosser разкрива силует, които хармонично съчетава различните жанрове, като придава, едновременно спортен и развлекателен вид, и изтънченост отговаряща на позицията му на автомобил от висока класа.
Тази умела амалгама откриваме и във вътрешното пространство на SUV.
Неповторима и представителна предна част
Погледнат отпред, C-Crosser демонстрира неповторимо разположение на шевроните, които му придават собствена идентичност в рамките на гамата и утвърждават мощността и статута му.
Моделираният капак е не само индикатор за здравината на превозното средство, но и подчертава стойността на хромираните шеврони, които са разположени надлъжно върху декоративната решетка и се кръстосват с волевите фарове. Разработената на широчина предна част подчертава усещането за мощност, излъчвано от C-Crosser и подсилено с поредицата от паралелни линии, както и от решетката за входящ въздух, разпростряна изцяло върху внушителната броня.
Хромираните лайсни от двете страни на регистрационния номер, решетката за входящ въздух с форма на пчелна пита и хромираните фарове за мъгла придават елемент на изисканост и напомнят за мястото от висока класа, което заема C Crosser.
Динамичен профил и компактни габарити
С издължените си пропорции (дължина 4,64 м., широчина 1,81 м. и височина 1,71 м. заедно с релсите на покрива), с изтеглената назад линия на предната част на покрива, с високия пояс на купето и закръглените си калници, C-Crosser предлага в профил, динамичен и мощен силует.
Спортният вид на SUV откриваме и във формата на фаровете, които се издигат към капака, следвайки продължението на нишите за колелата. Линията на купето, издължена към задното стъкло потвърждава усещането за енергия. Мощността на автомобила намира перфектен израз в извитите обеми на калниците, които покриват специалните гуми Michelin, изработени за добро пътно поведение и постижения.
При ниво на екипировка Exclusive (или еквивалентно на него, според страната), тонираните прозорци и хромираната лайсна, обточваща пояса на купето, подчертават ниската част и извеждат на преден план характера на автомобил от висока класа на C-Crosser.
Високият статут на превозното средство е подчертан и от използваните двутонови джанти, които с пропорциите и динамичните си очертания излъчват усещане за сдържана мощ и сила, така както и алуминиевите релси на покрива.
Задна част е показател за стабилност и сигурност
Задната част на C-Crosser е разработена като замисъл и издържана в същия едновременно динамичен, мощен и изискан стил.
Обгръщащата форма на задната броня се вписва перфектно към формата на нишите за колелата. Тези обемни решения придават на C-Crosser волеви и мощен вид, допълнен с елегантната хромирана лайсна, която подчертава задната част на SUV. Тази линия е не само стилизиращ елемент, но и хармоничен преход между горния и долния капак, като напомня за практичната страна на багажника, който се отваря на две части.
Фаровете също осъществяват връзка между стила и функционалния вид. Екипирани с лед лампи на нивото на габарити и стопове, те са еталон за high-tech дизайн, като същевременно осигуряват оптимално осветление и ниска консумация на енергия.
Естествено принадлежността към марката Citroën е подчертана от хромираните шеврони и двата монограма, единия с името на марката, другият с името на превозното средство, което се повтаря и от двете страни изписано под “розата на ветровете”. Логото, символ на свободата, напомня за призванието на C-Crosser да преодолява всички пътища.
Вътрешно оформление на купето в същия цвят като външния
Динамичният характер на C-Crosser залегнал в разработката на външните линии откриваме и в купето.
Черното бордно табло е в изчистен стил, пиктограмите на функциите се появяват отчетливо и използването им е почти интуитивно. Формата и алуминиевите рамки на циферблатите на панела, както и рисунъкът на уредите подчертават спортния вид на SUV. Мястото на водача е допълнено от волан с кожена обвивка и от полу-вдлъбната седалка, залог за добро владеене на автомобила и максимално удоволствие от шофирането.
Пътниците също се ползват от седалки с добри поддържащи качества и облицовка разработена с особено внимание, с оглед високата класа на C-Crosser. Зърнестият материал в меки тонове на бордното табло, специалните гарнитури на седалките и облицовките на панелите на вратите създават допълнително усещане за хармония и качество дори при изработката на най-малките детайли.
ФУНКЦИОНАЛНО И КОМФОРТНО ВЪТРЕШНО ПРОСТРАНСТВО
Конфигурацията от 5 + 2 места, комбинирана с възможност за ефикасно моделиране ясно демонстрира привързаността на C-Crosser към семейните ценности. Щедрите размери (междуосие от 2,67 м.) осигуряват комфортно вътрешно настаняване, функционално разположени многобройни отделения за багаж и просторен багажник, който се отваря на две части и така улесняване товаренето на предмети.
C-Crosser съчетава практичната и приятната страна чрез модерни изтънчени екипировки, които подсилват усещането за комфорт на борда.
Ефикасно моделиране на вътрешното пространство
C-Crosser е автомобил, който с лекота подлежи на моделиране. Той се приспособява бързо и лесно към различните желания на пътниците.
Благодарение на допълнителната двуместна седалка на 3-ия ред, C-Crosser може да посрещне до 7 пътника. Тази седалка се сгъва лесно на пода и в останалото време осигурява широка и гладка повърхност, удобна за товари.
Достъпът до 3-ия ред е улеснен от значителния наклон и плъзгането на седалките от 2-ия ред, както и от двете релси в алуминиев цвят вградени в страничните пана на багажника. Двете сгъваеми облегалки за глава и двата предпазни колана с рулетка, вградени в основата на прозореца допринасят за сигурността на пътниците настанени на тези места.
На 2-ия ред, облегалките и седалките подлежат на отделяне в конфигурация 2/3 1/3. За по-голямо удобство на пътниците, облегалките имат тристепенно накланяне и двете части на банкета се движат отделно по дължина от 80 мм.
Вторият ред подлежи на сгъване тип портфейл към 1-ия ред, с помощта на ръкохватките от двете страни на седалките, или автоматично с двете електрически команди разположени от ляво и от дясно в багажника, над нишите за колелата. Прибирането на седалките освобождава голяма повърхност за товари и плосък под.
Просторен и удобен багажник
Обемът на багажника под кората е сред най-големите в категорията. При най-широко разпространената конфигурация тоест при 5 места – и сгънат 3 ред – багажникът достига до 510 литра (норма VDA) при максимално издърпани напред седалки от 2-ия ред, и 441 литра (VDA) при изтеглени напълно назад седалки.
При конфигурация всички седалки сгънати отзад, полезният обем достига 1 686 литра (VDA).
Като друго преимущество на багажника на C-Crosser можем да посочим отварянето на задния капак на две отделни части.
Веднъж отворена, долната част разширява плоския под на багажното отделение, който може да се използва за приплъзване на обемисти и тежки предмети, или за сядане (може да поеме товар от 200 кг). Това улеснява подреждането на багажника, тъй като прагът за товарене слиза на 640 мм. В затворено положение може да се използва цялата височина на багажника и реалният товарен капацитет.
Колкото до често отваряната горна част, тя е компактна и лека, за да улесни максимално употребата.
Практичната употреба на багажника е улеснена и от мекото покривало за багаж, което скрива предметите в багажника при две възможни конфигурации за отчитане на наклона на седалките от втория ред. Две странични релси от алуминий с четири прикрепящи куки позволяват окачването на аксесоари, като например разделителна мрежа или мрежа за багаж. От ляво в багажника е разположен 12-волтов контакт, а инструментите към резервната гума са прибрани в едно от двете отделения за багаж.
Резервната гума се намира под автомобила, така се освобождава вътрешно пространство и не се налага разтоварване на багажника при смяна на гума.
Функционални багажни отделения
Множество багажни отделения (22) са разпределени из цялото купе, техният капацитет и замисъл свидетелстват за вниманието отделено на пътниците и на практичното им използване.
Отпред, C-Crosser разполага със затворено отделение върху бордното табло и с две жабки : жабката в горната част е оборудвана с подгряваща или изстудяваща инсталация, в зависимост от това дали пътниците са избрали да отопляват или охлаждат автомобила, на разположение е и ключе за неутрализиране на функцията; жабката в долната част е с голям обем и подлежи на затваряне с ключ.
Централният подлакътник се регулира на дължина (движи се с 65 мм. С обикновено натискане напред или назад) и се отваря на две части : в по-голямата долна част е разположен 12 волтов куплунг, в горната част могат да бъдат прибирани дребни предмети.
На всяка една от предните врати са разположени джобове с място за бутилка и с по няколко отделения за предметите за ежедневна употреба като стойка за очила, подвижен пепелник, стойка за чаша, поставка за химикалка или снимка.
На 2-ия ред, централната седалка е снабдена с подлакътник с две поставки за чаши. Предните седалки имат мрежи, а на задните има джобове с място за бутилка.
Отзад третият ред разполага с отделение, разположено над дясната гума, а в багажника има две отделения зад нишите за гуми. В лявото е монтирана басова тон-колона, като опция при hi-fi от висока класа, а в дясното е прибран комплектът с инструменти за смяна на гума.
Екипировки от висока класа
За засилване на усещането за уют на борда, гамата предлага няколко high-tech екипировки.
Аудио система от висока класа
За да осигури на своите пътници акустични достижения от най-висока класа, C-Crosser предлага като опция hi-fi система разработена от фирмата Rockford Fosgate, аудио специалист от световно ниво.
Тази екипировка се състои от 8 високоговорителя, разпределени в купето, бас колона, разположена от лявата страна на багажника, усилвател с максимална мощност от 650 вата, под седалката на пътника отпред.
По този начин водачът и пътниците се ползват от привилегирована звукова среда и при всякакви условия от оптимално възпроизвеждане и разпределение на звука.
Навигационна система от последно поколение
C-Crosser може за предложи навигационна система със седем инчов тактилен цветен екран и с хард диск, който осигурява на екипировката едновременно бърза и безшумна работа.
Хард-дискът с капацитет 30 гига октета съдържа европейските картографски данни, като една трета от капацитета му остава свободна за запаметяване на музика. Така пътниците на C-Crosser могат да запишат до 2 500 песни, кодирани във формат MP3/WMA.
Камера за заден ход за улесняване на маневрите
За безпроблемно паркиране, дори на тясно място, C-Crosser разполага с камера за заден ход, свързана към опцията навигация.
Камерата е разположена над регистрационния номер и се активира автоматично при минаване на заден ход. Визуалното изображение се появява на екрана на навигационната система и благодарение на двете зелени линии наложени върху картината, водачът се ориентира за бъдещото разположение на автомобила при заден ход.
Комплект Bluetooth за да телефонирате без опасност
C-Crosser предлага телефон с комплект Bluetooth, който осигурява удобно и безопасно използване на мобилния телефон в автомобила, тъй като с него можете да говорите с телефон в джоба.
Благодарение на тази опция, водачът може да подаде разговор, като използва функцията гласово разпознаване (на френски, английски, немски, италиански и испански) или като си служи със съответните команди, разположени на волана, с които може да включва или изключва телефона.
УДОВОЛСТВИЕ ОТ УПРАВЛЕНИЕТО В СПОКОЙНА ОБСТАНОВКА
При C-Crosser, удоволствието от управлението се дължи на съчетанието на дизелов двигател, комбиниращ замах и защита на околната среда, с динамичното и реактивно пътно поведение. В духа на опита на Citroën, окачването осигурява отличен синтез на комфорт и пътно поведение.
Това усещане е тясно свързано с възможностите за спокойно движение осигурени от интегралната трансмисия и на комбинацията на системи за безопасност от висока класа.
Дизелов двигател, с оптимално съчетание на устремено движение и грижа за опазване на околната среда
При премиерата си на пазара, C-Crosser ще бъде предложен с нов дизелов двигател HDi със 160 конски сили DIN (115 kW или 156 конски сили CEE) оборудван с филтър за частици (FAP) в комбинация с механична шестстепенна скоростна кутия.
Благодарение на 2,2l си двигател, на турбото с променлива геометрия, на значителния въртящ момент и на монтирания филтър за частици, двигателят съчетава гъвкавост, удоволствие при управление, разумен разход на гориво и уважение към природата. Той развива мощност от 156 конски сили при 4 000 оборота/мин, предлага голям въртящ момент от 380 Nm още при 2 000 оборота/мин. При ниво на разход на гориво от 7,3 l/100 kм. при смесено каране и емисии на CO2 възлизащи на 194 гр./ kм.
Този двигател, представител на последното поколение двигатели HDi разработени в сътрудничество с Ford Motor Company, е дъщерен на HDi 173 FAP внедрен при C5 и C6. Към турбото с променлива геометрия, можем да добавим и новата горивна камера « ECCS » (Extreme Conventional Combustion System), която оптимизира смесването на въздух с гориво, както и използваната обща рампа от трето поколение, при която налягането достига до 1 800 бара, при още по-фино впръскване на гориво. Тази комбинация намалява вредните емисии и разхода на гориво, при подобрени технически резултати.
Двигателят разполага и с два балансиращи вала, които силно намаляват вибрациите и допринасят за удоволствието от управлението.
На изолацията на двигателното отделение е обърнато особено внимание, като така се постига тихо и спокойно вътрешно пространство.
Подобрено окачване
Типажът на първия SUV на Citroën остава верен на Марката благодарение на разработките осъществени върху базовия автомобил, които позволяват C-Crosser да заеме най-добра позиция с оглед съчетанието между комфорт и окачване.
C-Crosser е екипиран с преден мост от вида pseudo-McPherson, със заден многораменен мост с реактивна щанга с 20 мм. диаметър, които допринася за стабилността на пътя и за активната безопасност. Геометрията на задния многораменен мост гарантира отличен комфорт и едновременно запазва товарния обем. Така C-Crosser комбинира качеството на движението с окачване от висока класа, и доставя на водача удоволствие от управлението и достойно за пример пътно поведение в сегмента.
Резултатът се подсилва от монтираните 18 цолови колела със специални гуми Michelin с размери 225/55 R18.
Удоволствието от управлението (центриране, линейност и еластичност) е резултат от оптимизирания комфорт, който не се влияе от вида на настилката.
Променливото сервоусилване от хидравличен тип работи с помпа с падащ дебит. Следователно вариациите в сервоусилването са функция от въртящия момент на двигателя.
И накрая, за усъвършенстване на пътното поведение на C-Crosser, панелът на покрива е изработен от алуминий (той тежи с 5 kг. по-малко от аналогичен стоманен покрив), което води до сваляне на центъра на гравитацията с 4 мм.
Надеждна спирачна дейност
Разработената спирачна система на C-Crosser уеднаквява резултатите му със стандартите на Citroën за възприемане на педала на спирачката (агресивна, дозирана и ефикасна).
C-Crosser е екипиран със спирачна система включваща вентилирани дискове с преден спирачен апарат с двойно бутало и дискове отзад, комбинирани с ABS система с електронен разпределител на спирачното усилие (REF).
Системата ESP (Electronic Stability Program), също така монтирана в серия подлежи на неутрализиране чрез бутон, разположен на рамката на бордното табло, в ляво от волана. Комбинирана е със система ASR, която действа при пързаляне на колелата.
Интегралната трансмисия осигурява напълно безопасно пътуване
Благодарение на интегралната си трансмисия, C-Crosser предоставя на водача възможност да избира между три различни режима в зависимост от пътните условия и желанието му да упражнява контрол върху механиката : режим 2 двигателни колела (2WD), режим 4 двигателни колела (4WD) и режим lock. Изборът на режим става с една единствена команда, разположена зад лоста за скорости.
Режим 2 WD : този режим отговаря на движение по асфалтиран път, без опасност от загуба на сцепление (суха настилка). Автомобилът функционира с две движещи предни колела, което осигурява минимален разход на гориво, благодарение на ограничения брой движещи се части.
Режим 4 WD : това е режимът, който препоръчваме, тъй като разпределението на въртящия момент между предния и задния мост се управлява автоматично. Предните колела остават с водеща функция, а препращането на въртящия момент към задните колела е с компютърно управление, в зависимост от сцеплението. Това осигурява оптимално пътно поведение при всякакви възможни условия.
Режим LOCK : това е препоръчителния режим при намалено сцепление (сняг, пясък, кал), в това положение компютърът препраща около 1,5 пъти по-голям въртящ момент към задните колела, в сравнение с режим 4WD, така се оптимизира двигателната сила благодарение на по-уравновесено разпределение предна/задна част.
Трансмисията, функционираща «по желание» се управлява от компютър, който автоматично променя разпределението между предния и задния мост, за да осигури максимална двигателна способност. Компютърът отчита следните параметри :
Скорост на автомобила,
Ъгъл на насочване на волана,
Разлика в скоростта на ротация на предния и задния мост,
Степен на натискане на педала на газта.
Благодарение на своята трансмисия от последно поколение, C-Crosser може да се движи непрекъснато в режим 4х4 при отлично разпределение на въртящия момент между предни и задни колела, като осигурява максимална безопасност благодарение на оптимизираното си окачване.
Пасивна безопасност от висока класа
Структура съобразена със защитата на пътниците и на пешеходците
По структурата на C-Crosser са направени множество подобрения, за спазване на най-строгите стандарти в областта на пасивната безопасност.
Структурата е с добавени устойчиви стоманени ламарини, които намаляват опасността от деформация при удар. Към нея са добавени усилващи абсорбиращи удара елементи с подобрена форма, както и пана и подсилващи релси във вратите, монтирани за защита на пътниците при страничен удар.
Многобройни елементи допринасят за допълнителното укрепване на структурата на C-Crosser и постигане на здравина при удар с висока скорост и гъвкавост за абсорбиране на по-леките удари.
Впрочем, структурата на предната част на C-Crosser е разработена с оглед на « crash съвместимост » при удар с традиционно превозно средство. Така C Crosser ефективно защитава своите пътници, като намалява рисковете и за пътниците в останалите превозни средства.
За ограничаване на последиците от евентуален контакт с пешеходец, C Crosser е оборудван с :
– деформиращи се структурни елементи на нивото на капака и калниците, с достатъчно свободно място между паната и вътрешната конструкция, които да поемат ударите,
– с калник, запълнен с полиеританова пяна, която поглъща енергията и намалява опасността от нараняване на долните крайници.
В серия се предлагат шест въздушни възглавници
C-Crosser разполага със серийно оборудване от две челни въздушни възглавници (за водача и пътника до него), с две странични въздушни възглавници отпред и две въздушни възглавници тип завеса отпред/отзад.
Двете челни въздушни възглавници са адаптивни : налягането при разгъване и обемът зависят от силата на удара.
Въздушната възглавница на пътника отпред може да бъде дезактивирана с помощта на контактния ключ, за да се монтира детско столче на предната седалка. Информация за активирането/дезактивирането на въздушната възглавница можете да получите от светлинния индикатор на панела.
Ефикасни придържащи средства
C-Crosser е оборудван с предпазни колани с триточково захващане за всички места (5 + 2). Предпазните колани на седалките на водача и пътника до него разполагат с пиротехнически обтегачи с ограничител на усилието, за намаляване на налягането върху гръдния кош.
Звуков сигнал, комбиниран със съобщение на панела предупреждават водача за отворен колан на предните места, или за отворен колан на задните седалки (от втория ред) по време на движение.
На страничните места от втория ред са инсталирани скоби Isofix за монтиране на детски столчета.