Chevrolet представиха новия си Corvette C7 Stingray ден преди началото на автомобилното изложение в Детройт. Той ще е най-мощният стандартен автомобил в историята на моделната гама с 450 к.с. Освен това ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Очаква се и да е най-ефективният Corvette от гледна точка разхода на гориво.
– Новият Corvette стига по-далеч от всичките си предшественици благодарение на напредъка в дизайна, технологиите и инженерството като цяло – заяви президентът на General Motors за Северна Америка Марк Ройс.
C7 има само две общи части с предходното поколение на Corvette – цялата структура на шасито, двигателят и поддържащите технологии са изцяло нови, като екстериорът и интериорът са напълно преработени.
– Stingray е едно от славните имена в автомобилната история. Знаехме, че не можем да го използваме, освен ако новата кола не отговаря напълно на предшествениците си. Резултатът е този нов Corvette, който нарушава традициите, но е моментално разпознаваем по цял свят като наследник на славните модели от миналото – сподели вицепрезидентът глобален дизайн на GM Ед Уелбърн.
Новият автомобил ще се прави в завода на Chevrolet в Боулинг Грийн (Кентъки). Съоръжението бе осъвременено, като инвестицията бе на стойност $131 млн.
– Вярваме, че Corvette представлява бъдещето на модерните автомобили със спортно поведение, тъй като има повече мощ, удоволствието от шофирането е по-голямо, а разходът на гориво е на по-добро ниво – обясни главният инженер на проекта Тадж Юхтер. – Резултатът е по-добро представяне по всички показатели. Corvette за 2014 г. е с по-бързо ускорение, повече прилепяне в завой, повече възможности на пътя, най-доброто поведение при спиране и според очакванията ни – най-високата икономия на гориво за стандартен Corvette.
Corvette C7 Stingray ще започне да се продава през третото тримесечие на 2013 г.
В сърцето на новия автомобил е технологията Driver Mode Selector. Тя позволява на шофьора да оптимизира колата спрямо предпочитанията си за пътуване и условията на пътя с пет настройки: Weather, Eco, Tour, Sport и Track. Според мениджъра на проекта Харлан Чарлз това всъщност са три автомобила в един:
– Той дава комфорта и функционалността на GT модел, мобилността и забавленията, нужни в ежедневието, както и ускорение, притискане и спиране на пистов автомобил.
След многобройни тестове 12 допълнителни параметъра са приспособени да се променят при избора на отделните режими.
При проектирането на външния вид дизайнерите и конструкторите са се постарали едновременно да не повтарят чертите на предишните модели Corvette, но същевременно да направят новия C7 Stingray разпознаваем моментално като член на това престижно семейство.
– За да се казва Stingray, новият Corvette трябваше да е поразяващ от пръв поглед – точно като оригинала от 1963 г. – обясни директорът на екстериорния дизайн Том Питърс.
Що се отнася до аеродинамика пък, новият автомобил буквално е в свой собствен клас. При работата по него са използвани най-новите компютърни технологии за изследване поведението на въздушните потоци. Използвани са и данни от състезателната програма на Corvette – най-успешната в американските серии Льо Ман, за да гарантират максимално добър баланс и стабилност на задната част при висока скорост.
При най-новия Corvette са извлечение максимално позитивите от използвани на високоякостни, но леки материали, съвременни технологии за производство и трансфер на технологии и ноу-хау от пистите към серийния модел. Резултатът от това е увеличена с 57% якост на шасито и 45 кг намаление на теглото. Допълнителен бонус са намаленият шум и подобреното управление.
Идеалното разпределение на теглото 50/50 в комбинация с 450-те конски сили пък означава, че новият Corvette е с по-добро съотношение мощност-тегло от Porsche 911 Carrera или Audi R8. Тези 450 к.с. идват от изцяло нов LT1 6,2 л Small Block V8 двигател.