На вашето внимание представяме Carozzeria A8 GCS Берлинета. Автомобилът тежи само 1200 кг, което е напълно в унисон с името Carozzeria (тъй като моделите на фирмата от миналото са известни именно с лекото си тегло), което буквално означава Touring Superlight. С традиционната решетка в стил Мазерати(което е своебразна реминисценция за състезателите на Maserati от миналото), както и с агресивните леко ъглести предни фарове, A8 GCS Берлинета показва модерна интерпретация на класически спортен автомобил – от носталгичните колела с толкова много спици до фокуса върху лекото тегло.
Докато има доста класически стил (поне гледан отвъд), под предния има модерен V8, който предава въртящия момент към задните колела посредством задноразположена трансмисия. И макар и динамичните възможности на класическия спортист да не са за пренебрегване, то вероятно ако сте оборудвани с него, ще искате да минете през града възможно най-бавно.
По отношение на възможностите за производство, Carozzeria са изправени пред една трудна задача в това да отговорят на изискванията за сигурност. Въпреки всичко обаче от Carozzeria се надяват да покажат серийна версия на модела по време на автомобилното изложение в Женева през 2009 година. Но така или иначе ще бъде сигурно, че спортистът с класически контури ще се произвежда в лимитирана версия.
Представителите на Мазерати наскоро намекнаха, че се нуждаят от трети модел, за да останат на печалба, като едно подобно компактно купе би било идеалният вариант. Всъщност Maserati вече признаха, че има голяма разлика между Алфа Ромео Брера и Мазерати Гран Туризмо. Това е достатъчно, за да бъде попълнено от серийната версия на A8 GCS Берлинета