C42, НОВАТА СГРАДА НА CITROËN НА НАЙ-КРАСИВОТО АВЕНЮ В СВЕТА
С откриването на C42, разположена на авеню Шанз-Елизе, Citroën придава нов живот на едно място с богата история. В сърцето на Париж, на едно от най-посещаваните туристически места в света, Марката създаде модерен и престижен магазин по свой образ, плод на амбициозен архитектурен проект …
Осемдесет години след епохата на Андре Ситроен, Марката възвръща предишната жизненост на митичния си магазин, същинска феерия от стъкло, с фасада, която гордо носи двата шеврона по цялата си височина.
Дело на Манюел Готран, изключителната архитектура, свидетелства за иновационен и креативен дух, който винаги е предопределял съдбата на марката с двата шеврона.
МЯСТО ЗА ОБМЯНА НА ОПИТ И ЗА ОТКРИТИЯ
Като представя автомобилите, технологичните постижения и опита на Марката, тази изключителна сграда, израз на ценностите и духа на Citroën, разкрива, оставилата дълбоки следи във френското културно развитие история на една широко отворена към света марка, социалното й развитие, дейността й, нейните мечти …
Днес, повече от всякога Citroën се стреми да демонстрира нов модерен поглед към автомобила и стремеж към постоянно обновление.
Никога Марката не се е чувствала така млада, така жизнена и динамична както днес … C42 е отворен прозорец към този източник на енергия.
Да влезнеш в C42 означава да откриеш света на Citroën в червено и бяло.
В това архитектурно бижу, посетителят открива живота и дейността на Марката, показани по поразителен начин чрез декор, който се изменя в ритъма на сезоните, едно невиждано досега представяне, плод на въображението на Citroën.
ОРИГИНАЛНО ПРЕДСТАВЯНЕ
C42 представя света на автомобилите по забележителен начин: върху колона от автомобили, същинска скулптура, издигаща се в центъра на сградата и състояща се от осем въртящи се платформи, разположени една над друга с огледала над всяка от тях.
Посетителят, посрещнат от един от последните концептуални автомобили на Citroën, изложен на партера, бързо е увлечен от вертикалния мизансцен, характерен за C42, който го приканва да направи едно оригинално пътешествие във времето и пространството, придвижвайки се отгоре надолу.
Панорамен асансьор отвежда посетителя от окъпания в светлина атриум до последния етаж, под стъкления купол, откъдето се разкрива удивителна гледка към френската столица: Айфеловата кула, купола на Гран Пале, кулата Монпарнас, площад Конкорд, Шанз-Елизе, видяни така, както никога досега.
Като слиза етаж след етаж по стълбището около колоната с автомобили, посетителят постепенно открива предлаганата в момента експозиция, от най-старите модели до най-новите. Той има възможността да използва свързаните с всеки автомобил педагогически пособия с touch screen дисплей и да се доближи максимално до някои от моделите.
На подземния етаж, в присъствието на втори концептуален модел, посетителят се потапя още по-дълбоко в света на Citroën посредством показваните там филми, посветени на тематиката на експозицията и на различните нови събития, свързани с Марката.
В края на пътешествието си, той излиза на партера в магазинче, обзаведено с дизайнерски мебели на архитекта. Предназначено за продажбата на артикули, свързани с C42, това магазинче предлага уникални предмети, символ на иновативния и естетически дух, властващ в сградата, спомени от престоя на посетителите на гости на Citroën.
МЯСТО, ИЗПЪЛНЕНО С ЖИВОТ, СЕЗОННИ ЕКСПОЗИЦИИ
Концепцията на C42 е изградена около понятието «сезон»: тематични експозиции със съответните декори и аудио-визуални ефекти се представят на точно определени периоди от време. По този начин посетителят има възможността да се запознае с осем автомобила и с всичко свързано с тях в ритъма на така създадените сезони, които ще бъдат обогатявани в зависимост от новостите в света на автомобилите и тези, свързани с Марката …
Така всеки ще може да изживее пълноценно приключението Citroën. С помощта на C42 Марката се стреми да покаже на посетителите своя опит и умения в областта на дизайна и иновациите. В C42 е застъпена една от водещите идеи на Марката, предлагала винаги нови концептуални решения, нови технологии, нови функции в услуга на безопасността и комфорта – идеята за «постоянство в създаването на иновации». По този начин Citroën предоставя цялата си креативност и въображение в услуга на клиентите си, за да им предложи най-подходящите автомобилни решения. Същински лайтмотив при Марката, иновацията вече не се показва, а се преживява.
Постоянството в създаването на иновации позволява на Citroën да затвърди стремежа си да предлага нови оригинални решения, свързани с околната среда.
През първия ”сезон”, посветен на „постоянството в създаването на иновации” Citroën представя в C42 емблематичните автомобили на Марката, всеки от които е оставил следа в своята епоха, благодарение на авангардните си технологии и на дизайна си.
Посетителите могат да се насладят на:
Traction Avant, пуснат в продажба през 1934 г. Този аеродинамичен автомобил с изцяло стоманена каросерия и самоносещо шаси е истинска техническа революция за своето време. Техническото предизвикателство на Traction Avant беше да монтира двигателя и скоростната кутия при предните колела, при положение, че автомобилите от тази епоха са със задно предаване, т.е. задвижвани с помощта на задната ос. Това е също и един от първите автомобили, представени от Андре Ситроен в магазина му на Шанз-Елизе. Историята се повтаря…
2 CV, пуснат в продажба през 1948 г. Изключително модерен за времето си автомобил, с множество предимства: предно предаване с гъвкаво окачване, икономичен двуцилиндров двигател и изключително вътрешно пространство. Той води със себе си вятъра на свободата за голям брой хора.
DS, пуснат в продажба през 1955 г. Революционен автомобил по своята същност, благодарение на аеродинамичната си линия и на новите технологии като хидропневматично окачване, сервоуправление, полуавтоматична скоростна кутия. Емблематичен автомобил, със стил надживял времето, който се превръща в символ на своята епоха.
C6, пуснат в продажба през януари 2006 г. Луксозен расов автомобил с четири врати, в който е концентрирано високотехнологично оборудване, като филтър за твърди частици, система за индикация на нивото на очите, система за предупреждение при неволно пресичане на осевата линия…
C4 Picasso, пуснат в продажба през март 2007 г. C4 Picasso, новият еднообемен автомобил от гамата на Citroën, въведе едно ново понятие – «visiospace». Той предлага видимост и осветеност в съчетание с вътрешно пространство, което може да се моделира, както и рядко срещано в сегмента оборудване за комфорт и развлечение. C4 Picasso бележи огромен успех с многобройните награди, присъдени му от медиите, обществото и професионалистите в сферата на автомобилите от цял свят и със 100 000 продадени автомобила (във версиите с 5 и със 7 места) през първите шест месеца на 2007 г.
C-Crosser, пуснат в продажба през юли 2007 г. Първият SUV на Марката със съблазнителни линии показва високи динамични показатели и грижа за околната среда, благодарение на дизеловия двигател HDi, оборудван с филтър за твърди частици.
C-Métisse, концептуален автомобил, представен на Световното изложение през 2006 г. Купе с характер, което съчетава страст и разум, благодарение на високите си динамични показатели в хармония с околната среда и на хибридната си технология, съчетаваща дизелов с електрически двигател. С издължените си пропорции, искрящо червения цвят на каросерията, уникалните врати и интериора, изработен от благородни материали, това купе със силно изразен характер поражда изключително силни емоции. Оборудван с хибриден двигател (дизелов и електрически), C-Métisse изразява и желанието на Citroën да предложи нови решения на проблемите, свързани с околната среда. C-Métisse е успешно съчетание на страстта и разума.
C-Airplay, концептуален автомобил, представен в Женева през 2006 г. Този компактен автомобил представя оригинална структура, съчетаваща заоблени външни форми с изчистено купе, което предлага неповторимо усещане при управление на автомобила. Концептуалният автомобил е оборудван и с технологията Stop & Start, позволяваща при спиране на двигателя в момента точно преди спирането на автомобила, както и докато той не е в движение (намаляване на скоростта, светофар…), значително да се намали разхода на гориво. По този начин, C-Airplay предлага на водача и на пътниците нов вид удоволствие, свързано с автомобила.