Себастиан Фетел остана на 0,012 сек от първата позиция на стартовата решетка за Гран при на САЩ. Немският пилот се класира втори на грида на Circuit of the Americas (COTA), а съотборникът му Шарл Льоклер се нареди четвърти.
„Ще съм на 8 метра зад Валтери [Ботас], което изглежда странно предвид факта, че разликата в квалификацията определено бе по-малка!“, каза Фетел
„12 хилядни от секундата е много малко. Определено мога да кажа, че нямах късмет. Трябва да призная, че в първата си обиколка имах възможност да съм по-бърз. Целта ми бе да дам добро време в началото, а след това да подобря постижението си с втория комплект гуми. За съжаление бях прекалено агресивен, пистата бе малко по-бавна и така полпозишънът ми убягна.“
„Не е лошо да си на първа редица тук, както доказа стартът на Кими [Райконен] миналата година. Ще е важно да извлека максимума при потеглянето и да не допускаме никакви грешки при стратегията с гумите. Миналата неделя видяхме, че поемането на риск понякога се отплаща, така че ще проучим внимателно възможностите. Състезателното ни темпо не бе толкова силно в петък. Но смятам, че постигнахме напредък с колата като цяло, така че да видим какво ще стане в надпреварата.“
Seb and Valtteri eating up the @COTA tarmac ? #USGP ?? #F1 pic.twitter.com/KJzF8s9PFX
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
Льоклер загуби последната свободна тренировка заради теч на масло
Механиците на Ферари смениха задвижващата му система, тъй като не успяха да открият причината за проблема. Монтираният в колата му агрегат бе сред вече използваните, така че наказание няма.
„Загубих доста време на писта този уикенд – половината първа тренировка и цялата трета, така че квалификацията не бе лесна. Ситуацията не бе идеална, но понякога се получава така. След Q2 се чувствах малко по-уверен в колата. В Q3 обаче съперниците ни просто бяха прекалено бързи. По принцип винаги гоня по-силен резултат, но можем да сме доволни от четвъртото място като се вземат предвид обстоятелствата“, коментира Льоклер.
„Сега вниманието ми вече е насочено към състезанието. Стартът тук винаги е сложен, но се надявам точно в началото да получим шанс за нещо. Пистата е доста неравна, което ми допада, тъй като прави нещата по-интересни. Състезателното ни темпо не бе възможно най-доброто по време на тренировките. Ние обаче работихме по колата и съм оптимист, че направените промени ще ни помогнат.“