Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън: Време е за затворени кокпити

Бътън: Време е за затворени кокпити

32
0

Пилотът на Макларън Дженсън Бътън смята, че е време да бъдат въведени затворени кокпити. И това не се отнася само за Формула 1, но и за всички едноместни автомобилни серии. След поредния фатален инцидент – на Джъстин Уилсън в американските серии Индикар преди 2 седмици, се заговори все по-усилено за въвеждането на устройства, които да защитават главите на пилотите при удар. Преди това през юли си отиде и Жул Бинаки, който през октомври миналата година катастрофира свирепо в Гран при на Япония, удряйки се със 126 км/ч под трактор, излязъл да вдигне разбитата кола на Адриан Сутил.

„Бях един от многото пилоти, които казваха, че това са състезателни серии с отворени кокпити и трябва да останат такива, заяви Бътън. – Но мисля, че се случиха достатъчно много неща и е време да направим нещо сериозно, а не само да променим облегалката за главата. Трябва да имаме някакво покривало на колата, защото не може такива неща да се случват толкова често през последните години. Това не може да продължи да се случва в такова време за автомобилния спорт. Не сме в 70-те години на XX век. Поставянето на покриви на кокпита може би е пътят, който трябва да следваме. Това очевидно ще отнеме време. Не виждам как това ще стане за следващия сезон. Но чувствам, че това трябва да се случи по-рано, отколкото по-късно.“

На същото мнение е и съотборникът му в Макларън Фернандо Алонсо. Испанецът отбеляза, че затворените кокпити се използват успешно в други състезателни серии, като например Световния шампионат за издръжливост.

Шампионът Люис Хамилтън не е сигурен дали във Ф1 трябва да се въведат затворени кокпити, но смята, че нещо трябва да бъде направено, за да бъдат защитени пилотите от отломките. Според британеца затворените кокпити са потенциалното бъдеще за спорта.

„Не знам дали бих харесал такова нещо, заяви още Хамилтън. – Бих се чувствал наистина странно ако имам покрив или прозорец над главата. Но фаталните случаи станаха твърде много. Не трябва да имаме такива. Може би кокпитите не трябва да са точно затворени.Има различни механизми, които можем да използваме.”