Пилотът на Макларън Дженсън Бътън подкрепя възможното завръщане на граунд ефекта в аеродинамиката на болидите през 2017 г. При него подът играе ролята на крило, налягането се намалява и при ускоряване на въздушната струя под него болидът се притиска към пистата със страхотна сила. Идеята е част от мерките на Стратегическата група на Ф1, целящи да направят колите по-леки,по-бързи и съответно по-добри за състезания. Тимовете наскоро бяха поканени да представят своите предложения, като Ред Бул предложи фундаментална промяна на начина на постигане на притискаща сила с използването повече на елементите под шасито, отколкото на сложните предно и задно крило.
Граунд ефектът беше използван във Ф1 в края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век. Предимството при него е, че колите по-малко се влияят от „мръсните” въздушни потоци, идващи от болида пред тях. А това означава, че те губят по-малко скорост при излизането от завоите, движейки се зад друга кола, и имат по-добри възможности за изпреварване. За спомагането за повече екшън на пистата беше предложено и връщането на широките 420 мм задни гуми, за да се увеличи механичният грип на задната част.
„Добре е да видим много нови идеи за бъдещето, заяви Бътън. – Бих желал те да са още за следващата година, вместо за 2017 г. Харесвам идеята да направим колите по-леки. Така те стават реално по-пъргави, по-малко мързеливи, а по-големия механичен грип винаги е добър за състезанията, защото не пречи на изпреварванията. Ако трябва да се работи по това с притискащата сила, то трябва да стане с пода, а не с крилата. Защото така ще има възможности за по-оспорвани състезания и битки.”
Според спортния директор на Ред Бул Кристиан Хорнер обаче подовете не трябва да бъдат стандартизирани, каквото предложение също имаше, тъй като това няма да доведе до съществено намаляване на разходите.