Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Булие не се притеснява, че гледаемостта спада

Булие не се притеснява, че гледаемостта спада

19
0
Ерик Булие

Шефът на Лотус Ерик Булие заяви, че няма притеснения от факта, че гледаемостта на Формула 1 ще спадне на доста важни пазари като Франция, след като този сезон състезанията ще се излъчват в родината му само по платени телевизионни канали.

Той дори не бе напълно наясно със ситуацията във Франция, но заяви, че след като TF1 не искат да плащат исканата сума за правата, а Канал+ са готови да го направят, не вижда причина да упрекне Бърни Екълстоун, че продава за по-голяма сума.

В топлия моторхоум на тима си на горещ чай Ерик бе категоричен, че дори и да се загуби някои милион в аудиоторията на един пазар, това може да се компенсира с друг.

Босът отговори, че не би трябвало за глобални спонсори, каквито Формула 1 търси, да е проблем свиването на един или друг пазар за сметка на друг.

Паоло Елизалде обаче попита Булие как ще коментира факта, че все още нито една телевизия в Китай не е подписала договор за новия сезон в Гран при! Едно отсъствие в тази страна със сигурност няма как да не се отрази на глобалната гледаемост. Французинът заяви, че все пак има още време и вероятно ще има споразумение.

Спадът в гледаемостта на спорта е сериозен според последните публикувани данни и е любопитно, че именно Булие изказва подобно становище при положение, че Лотус е един от тимовете, които най-активно търсят нов главен спонсор.

Проблемът с излъчванията на Формула 1 отново излиза на преден план, след като тимовете поискаха и вече получават повече пари от Бърни Екълстоун от годишните приходи в спорта. Управляващият търговските права на спорта се съгласи да им дава по-голям дял от приходите, но постави условие да не се изисква единствено ефирно излъчване на състезанията, както бе доскоро. Това обаче води до допълнително намаляване на спонсорския интерес в години на криза.

В падока колегите масово са недоволни и от твърде ограничения брой срещи и малкото информация, която изтича от отборите тази година. Според опитни журналисти Формула 1 се самоубива с тоталния контрол над разговорите на пилотите и инженерите. Колега от Бразилия ми разказа, че е приятел с инженер от един от големите отбори от десетилетия и го е попитал с колко двигателя тестват. Получил отговор, че не може да говори с него без подобна информация изобщо да е секретна или да е нещо важно за съперниците.