Крайната иновативност на изпускателната система на R31 е причина за проблемите с техниката на Рено, твърди шефът на тима Ерик Булие. Той обясни за пореден път, че конструкцията не действа в нискоскоростните завои и автомобилът просто няма аеропритискане. Колата обаче все още е значително по-бърза от част от останалите участници във Формула 1, макар тимът от Енстън да не успява да превърне потенциала в точки.
– Системата работи на някои писти при определен тип конфигурации. Наясно сме, че действа в бързите и средноскоростните завои, но не и в бавните. Всъщност аз поех риска за нея, защото подкрепих Джеймс (Алисън, техническият директор на Рено – б.а.), след като ми показа решението. При течащо преструктуриране част от играта е да стимулираш креативността на хората си. Затова тази година бе правилният момент да опитаме нещо различно. Ако не бяхме загубили Роберт [Кубица], нещата щяха да са съвсем различни – твърди Булие в интервю за официалния сайт formula1.com.
В екипа са си извадили поуки от случилото се този сезон, след като базираха цялата си кола върху концепцията за изпускателната система. Според Булие тимът вероятно е отишъл по-далеч от необходимото и съответно си плаща за това, но е убеден, че в бъдеще натрупаните познания ще са от полза.
– Би било грешка обаче да сме твърде конвенционални с автомобила за 2012 г. Сигурно няма да сме така екстремни, но определено няма да сме и консервативни! Желанието ми е да запазя конкуренцията сред инженерите ни, но като че ли в малко по-контролиран вариант – допълни той.
Другата сериозно обсъждана тема са, разбира се, пилотите в отбора и кои евентуално ще са състезателите догодина. Реакция относно избухването и критиките на Виталий Петров към екипа няма, тъй като разговорът е воден преди казаното от руснака да стане известно. Булие обаче споменава, че Петров (който междувременно се извини лично на него, както и на останалите хора в отбора) би могъл да се справя и по-добре в бъдеще.
– Бруно Сена изпълни очакваното от него. В краткосрочен план обаче – следващите две до три години – искам две големи имена в отбора, които да се борят с Фетел и Уебър, Хамилтън и Бътън. Пилотският пазар обаче така или иначе е затворен за 2012 г., така че приоритетът ни ще е първо да създадем бърз автомобил. Що се отнася до Роберт, имаме морално задължение да му дадем шанс. Чакам той да ми каже как се чувства, нужна е реакция от негова страна. Трябва да се организираме, ако възстановяването му не върви според плановете. Той ме въвлече в неприятности тази година, затова и трябва да ни каже, ако няма да се връща – обясни Булие.
В плановете му влиза третият състезател на тима Ромейн Грожан, като шефът на Рено разкри и че мениджърите на Кими Райконен пак са се свързали с него.