Бившият пилот от Ф1 Мартин Брандъл коментира страховития инцидент на Фернандо Алонсо с Естебан Гутиерес по време на Гран при на Австралия (на втория кадър). При него испанецът след контакт с пилота на Хаас преди завой 3 се обърна няколко пъти с много висока скорост и по чудо се размина без сериозни контузии. Алонсо удари съперника си при скорост от точно 313 км/ч с активиран DRS, като колата му беше тотално разбита.
Брандъл претърпя подобен инцидент преди точно 20 години на същата писта (на първата снимка) и на същото място, като също се измъкна без наранявания. Тогава той беше пилот на Джордан и бе ударен от Дейвид Култард, чиято задница се поднесе, след което колата му полетя и спря в зоната за сигурност на завой 3. Също като Алонсо, и Брандъл се измъкна сам от болида.
„Гутиерес спря много по-рано, отколкото Алонсо очакваше, като Фернандо беше с много по-нови гуми след спирането си в бокса, коментира инцидента Брандъл. – Беше много подобно на това, което се случи с мен преди 20 години. Мерките за сигурност сега дадоха своя резултат.
Въжетата, които държат колелата към шасито (по 2 за всяко колело), свършиха фантастична работа и не позволиха гумите да се откъснат и да се разхрачат в публиката. И аз преди, и сега Фернандо, и двамата успяхме да се измъкнем бързо от колата. Имахме нужното пространство да го направим. Не знам дали ако имаше затворен кокпит това щеше да е възможно.”
Именно с невъзможността на пилота да излезе бързо от колата при нужда са свързани основните опасения относно въвеждането на закрити кокпити в спорта в бъдеще.