Новият болид на Мерцедес Гран при MGP W02 е с една секунда по-бавен от най-бързите автомобили, призна за пореден път шефът на тима Рос Браун. Англичанинът направи разбор на проведените до момента предсезонни тестове във Формула 1 и обясни още веднъж ситуацията в екипа си.
– Много трудно е да се прецени заради различните количества [използвано в тестовете] гориво. Гумите също ще са от голямо значение според мен. Най-разумните отбори са правили изпитания със сериозно количество бензин [в колите си], тъй като в това си положение колите натоварват най-много гумите, съответно износването е най-високо и всеки иска да намери границите точно в тази ситуация. Болидът ни от началото на пробите бе сравнително опростен, тъй като имаше доста неща за учене – KERS, гуми и куп други системи, докато сега разполагаме с нещо значително по-различно – заяви Браун.
В Мерцедес все пак са сравнително, макар да не го показват кой знае колко и смятат, че стратегията им е правилна. Разпределението на силите ще стане ясно едва по време на първия състезателен уикенд в Мелбърн, допълни Рос и продължи:
– На последните [до момента] тестове сложихме гуми суперсофт и малко гориво, след което се оказахме втората по скорост кола. Като цяло мисля, че сме на секунда от там, където искаме да бъдем, тоест от челото [на колоната]. Тази секунда ще търсим как да наваксаме с подобренията си, като в същото време никога не знаем какво точно ще направят съперниците ни. Напълно възможно е някой да извади някаква радикална иновация, с каквато никой друг на грида не разполага. Нещо подобно може да промени ситуацията. Но повтарям – ще сме наясно в Мелбърн дали съм бил прав.
Според Браун новите системи по колите плюс връщането на KERS имат потенциала да подобрят шоуто в състезанията, тъй като са резултат от сериозното сътрудничество между отборите в F1 и ФИА.
– Вероятно ще се получи и заради това, че Пирели ни дадоха гуми, каквито търсехме – с добро поведение, но с доста бързо падащо представяне, тъй като сред изискванията бе създаването на смеси, които да не изкарват цяла вечност на пистата. Настоящите варианти са сравнително агресивни и мисля, че ще видим значително повече спирания в бокса за разлика от предишни години, когато често състезанията се правеха с по един пит и бяха предсказуеми и скучни. Повечето дейност в гаражите означава още повече забавление и като цяло нещата ще се раздвижат. Разликите във времената на болид с нови гуми и такъв с вече използвани също ще са много различни. Останалите системи могат да се използват повече, ако се окажат достатъчно полезни или да се изключат, ако не са на ниво – каза още англичанинът.
Изпълнителният директор на тима Ник Фрай се съгласи, че представянето не е на очакваното ниво, но допълни, че няма повод за паника. Той повтори обясненията на Браун за базовата версия на MGP W02, проблемите с охлаждането и търсенето на подобрение с новия аеропакет.
– Имаме план, придържаме се към него и мислим, че ще сме в прилична форма до Австралия. Истината обаче [след отмяната на Гран при на Бахрейн] е, че допълнителното време [за развитие] помага на всички, вероятно с изключение на Ферари, които изглежда вървят много добре – сподели Фрай.