Шефът на Мерцедес във Формула 1 Рос Браун защитаваше неспирно през последните дни новата система на тима си, предизвикала толкова обсъждане в Австралия, докато накрая изрази предположение, че изпускателните системи на някои от съперниците не отговарят на правилата.
Лотус и Ред Бул все още искат окончателно изясняване легалността на устройството (наречено F-duct), което се задейства при използване на DRS-а. Браун пък далеч не за първи път се озовава в центъра на подобни атаки във връзка с иновативни разработки, внедрени в колите му. Един от най-емблематичните примери в кариерата му бе двойният дифузьор през 2009 г. Системата премина техническия преглед на ФИА и той започна сезона с двойна победа в Австралия с Дженсън Бътън и Рубенс Барикело. Останалите екипи моментално я копираха, но докато се справят с предизвикателството, Браун Гран при бяха отишли далеч напред в шампионата.
– Откакто се помня всяка година има дебати и спорове. И честно казано, свършеното от нас измести фокуса на вниманието от изпускателните системи на други отбори, защото не съвпадат с изискванията на ФИА. От федерацията вероятно са ви казали, че вече няма да използваме системите за обдухване на дифузьорите. Ние така смятахме. Но няколко автомобила са с такива устройства. Системата на нашето крило вероятно измества вниманието от нещо подобно – заяви Браун.
Англичанинът допълни, че Формула 1 е изключително конкурентен спорт, чиято същност е в технологичните иновации:
– Трябва да се работи според правилата. В природата на отборите е да влагат в автомобилите си хитроумни интерпретации.
Браун обаче е категоричен, че вече е разговарял с ФИА и няма да подава контестации срещу други тимове, тъй като от федерацията са заявили, че нямат проблем с конкретния обсъждан дизайн.
– Сега оглеждаме системите, за да видим дали биха могли да са ни от полза. Подозирам, че всичките ще изчезнат догодина – каза още той.