Шефът на тима на Хонда Рос Браун вярва, че липсата на тракшън контрол може да изпълни този уикенд в Монако с повече инциденти, отколкото сме свикнали давиждаме.
Решението да се премине към унифицирани електронни блокове (ECU) във Формула 1 резултира в премахването на електронните помощници като тракшън контрол и engine braking.
И въпреки че реално не бе повлияно фатално на самите състезания, Браун вярва, че липсата на помощници се забелязва повече по повърхности без голямо сцепление – каквато е ситуацията в Монако.
И след като имаше доста завъртания в първия състезателен уикенд в Турция, където ниските температури допринесоха за липсата на сцепление, Браун вярва, че аналогична ситуация ще има и в княжеството.
„Виждам, че пилотите са се адаптирали относително бързо към липсата на тракшън контрол, като Турция вероятно бе първото състезание, където се забеляза сериозно липсата на подобни системи” – каза Браун. „Виждаш завъртания тук и там, където по принцип системата за тракшън контрол не би го позволила. Ако това се случи в Монако, то това би създало доста проблеми.”
Браун подчертава и че липсата на engine braking също ще се превърне във фактор, особено по неравните повърхности, които правят спиране особено трудно.
„Мисля, че системата engine braking е толкова важна за времето в една обиколка, колкото е и системата за тракшън контрол. Разбира се, Монако е писта, където пилотите са по-чувствителни към това.”
Иначе конкретно идеята на системата за engine braking е следната: при вдигнат педал на газта, натисната спирачка и връщане поне на една предавка системата engine braking променя драстично момента на подаване на искрата и двигателя започва да задържа задните гуми.